Peters Proefrit: vier heerlijke auto’s voor een mooie zomer
De zomer komt eindelijk op gang! Tijd om je in de rubriek Peters Proefrit te laten inspireren met een paar heerlijke klassiekers en youngtimers die ideaal zijn voor een heerlijke avondrit.
Bij mooi weer hoort natuurlijk een auto met open dak. Zodat je met je haren in de wind zit, de zon op je kop hebt en je de motor van je auto zo optimaal mogelijk kunt horen. Daarom kijken we vandaag naar vier heerlijke open auto’s die Autovisie-redacteur Peter Hilhorst voor de rubriek Peters Proefrit met je deelde.
Honda S2000
De Honda S2000 is een tweezitter met een spectaculaire racemotor verpakt in een tijdloos koetswerk. Pas als je zijn viercilinder laat janken tot 9000 toeren per minuut laat de roadster zijn ware gezicht zien. Het is een meesterwerk van de Japanse fabrikant. Een Honda om van te houden, want zo worden ze niet meer gemaakt. Geniet mee in onderstaande Peters Proefrit.
Ferrari F355 GTS
De Ferrari F355 GTS heeft een gouden strot, sierlijke heupen en een prachtige kont. Hij heeft kortom alles wat een Ferrari hoort te hebben met een spectaculair koetswerk en een brullende V8. De racemotor jankt ijzingwekkend door tot 8500 toeren per minuut. Het is ook de laatste middenmotor Ferrari met klapkoplampen, maar zijn sterke kant is de uiterst elegante achterzijde. Vier ronde lampen, een kwartet eindpijpen en dat fonkelende paard in het midden. Veel mooier wordt het niet. Geniet in onderstaand aflevering van Peters Proefrit!
Suzuki Cappuccino
De Suzuki Cappuccino is een razend knap concept in een guitige verpakking. De sportieve dwergauto heeft achterwielaandrijving, weegt 700 kg en zijn turbomotor maakt 9300 toeren per minuut. De Cappuccino is bovendien een coupé, targa en roadster in één. Ondanks 64 pk uit een piepkleine driecilinder is dit een echte rijdersauto, zo bleek in deze aflevering van Peters Proefrit.
Renault Sport Spider
Alles aan de Renault Sport Spider is eigenlijk extreem. Het uiterlijk is dat van een raceauto met een lage neus, grote luchtinlaten in de flanken, de rolbeugel én de vleugeldeuren. Alle carrosseriedelen zijn van kunststof, terwijl het chassis een aluminium constructie is. Je voelt alles, hoort alles en ruikt alles in de Renault Sport Spider. Veel puurder kun je niet rijden. De Sport Spider is een zeldzame belevenis en die wordt alsmaar duurder.