Peugeot 308 kijkt nu iets 3008-tiger uit de ogen
Wat is ‘Why change a winning team?’ in het Frans? Want Peugeot zou wel gek zijn om al te veel aan zijn 308 te veranderen. Het ding verkoopt immers nog steeds uitstekend.
Dus krijgen we een iets andere grille, bumper en motorkap. En dat lijkt het wel zo’n beetje. Het helpt namelijk niet dat Peugeot weinig scheutig is met informatie en ons slechts één foto heeft gestuurd. Hoe de achterzijde en het interieur er uitzien weten we echter al wel, want daarvan zijn eerder foto’s uitgelekt. Er verandert weinig, kunnen we je melden.
“De 308 krijgt als eerste PSA-model de nieuwe BlueHDI 130 S&S-dieselmotor”
Onderhuids wordt de 180 pk sterke 2,0 liter turbodiesel voortaan aan een achttraps automaat gekoppeld (was zestraps) en krijgt de 130 pk leverende 1.2 driecilinder benzinemotor een flinke upgrade. Volgens Peugeot zou hij daardoor zuiniger en schoner moeten zijn. Daarbij krijgt de 308 als eerste PSA-model de nieuwe BlueHDi 130 S&S-dieselmotor met 130 pk.
LEES OOK: NIEUWE PEUGEOT 308 GTI HEEFT AUTOSPORTGENEN
Verder is de 308 optioneel leverbaar met cruise control met stopfunctie (alleen met automaat) of 30 km/h-functie (alleen met handbak). In het interieur is het infotainmentsysteem opgewaardeerd met verregaande smartphoneconnectiviteit.
Lees ook:
Ook interessant
-
Pardon, hoeveel koppel heeft deze nieuwe offroad-Audi Q6 e-tron?!
-
Illegale drift in bekende Monaco-bocht komt rallyrijder duur te staan
-
Ben jij stoer en cool? Dan is dit automerk dringend op zoek naar jou
-
Chinese auto’s elektrisch? Deze Geely rijdt op alcohol
-
Dit kost de nieuwe Tesla Model Y in Nederland
-
Voyah Courage last van importheffingen: dit kost hij in Europa
-
Volkswagen krijgt mogelijk megaboete! En nu eens níét voor sjoemelen
-
Paniek! Géén V8 voor Audi RS 6-opvolger, maar er is hoop…
-
Zeldzame Mercedes wordt op een na duurste auto ooit
-
De allersnelste Cadillac ooit komt misschien naar Nederland
-
Dit ‘kleine’ Stellantis-merk verkoopt meer auto’s dan Opel en Peugeot
-
Ontwerpfout in bruggen en viaducten: dreigt er instortingsgevaar?