Peugeot minder afhankelijk van Europese markt geworden
Peugeot heeft de verkoop van zijn modellen afgelopen jaar wederom buiten Europa zien groeien. Dat is voor het merk een positieve ontwikkeling, want het concern streeft naar een wereldwijde afzet van zijn modellen, terwijl het minder afhankelijk wil zijn van schommelingen op één continent.
Van alle geproduceerde Peugeot-modellen werd afgelopen jaar 46% buiten Europa afgezet. Twee jaar daarvoor lag het percentage nog op 38%. Door de sterkere groei buiten Europa is de autobouwer minder afhankelijk van de economische ontwikkelingen op één continent, in dit geval Europa. Tegenover het Britse automagazine AutoCar verklaart de topman van Peugeot, Jean-Philippe Imparato, dat het percentage in 2020 boven de 50% moet liggen.
Nieuwe markten
Peugeot verkoopt momenteel het gros van zijn modellen in Europa, maar de Franse autobouwer is ook in Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Australië actief. In al die continenten is het merk zijn aanwezigheid verder aan het vergroten door nieuwe markten te betreden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?