Goedkoopste Polestar 2 wordt achterwielaandrijver
Polestar past de 2 aan. De elektrische auto kan nu sneller laden, heeft een groter rijbereik en is vanaf nu standaard een achterwielaandrijver.
De Polestar 2 is een populaire EV. De auto kreeg vorig jaar al een update. Nu is het weer tijd voor wat aanpassingen.
Polestar 2 in de basis een achterwielaandrijver
De Polestar twee werd eerst enkel met vierwielaandrijving geleverd. Het systeemvermogen was goed voor 408 pk. In 2021 kwam hier de voorwiel aangedreven versie bij. De goedkoopste Polestar 2 beschikt nog steeds over het 69 kWh accupakket. De Long Range Single Motor krijgt een 82 kWh accupakket.
De versies met een motor hebben voortaan geen voorwielaandrijving meer, maar achterwielaandrijving. De nieuwe motor levert maximaal 220 kW (300 pk) voorheen was dit 170 kW (232 pk). Ook het koppel is toegenomen. Voorheen was dit 330 Nm, nu is dat 490 Nm.
Door de toename in vermogen is de sprinttijd 1,2 seconden korter geworden. Van 0 naar 100 kilometer per uur sprint de instapper in 6,2 seconden.
Naast het motorvermogen stijgt ook het laadvermogen van de goedkoopste Polestar 2. Voorheen was dit 130 kW, nu is dit 135 kW. Kies je voor het grotere 82 kWh accupakket, dan kan je tot 205 kW laden. De actieradius van de Long Range Single Motor ligt nu op 635 kilometer.
Versies met vierwielaandrijving
De varianten met twee motoren zijn ook krachtiger geworden. De aandrijflijn gebruikt de elektromotor op de achteras als primaire aandrijfbron. Deze motor wordt ondersteund door de krachtbron op de vooras. Het systeemvermogen ligt nu op 310 kW (422 pk) en 740 Nm aan koppel. Voorheen was dit 300 kW (409 pk) en 660 Nm aan koppel. Deze versie sprint in 4,5 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. Met het optionele Performance pack wordt het vermogen verhoogd tot 350 kW (477 pk). Hiermee sprint de Polestar 2 van 0 naar 100 kilometer per uur in 4,2 seconden.
Naast technische aanpassingen, kent het design ook kleine aanpassingen. Zo is de neus iets aangepast en vind je hier voortaan een smart zone in plaats van een geblokte grille.
Vanafprijs nieuwe Polestar 2
De geüpdatet Polestar 2 krijgt een prijskaartje van minimaal 51.200 euro. Het topmodel kost meer dan 66 mille.
Versie | Aandrijflijn | Accu capaciteit[1] | Maximale laadsnelheid DC[1] | Verwacht bereik WLTP [3] | Vermogen | Koppel | 0-100 km/h | Vanafprijs |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Long range Dual motor met Performance Pack | AWD | 82 kWh | 205 kW | Tot 592 km | 350 kW/476 pk | 740 Nm | 4.2s | EUR 66.400 |
Long range Dual motor | AWD | 82 kWh | 205 kW | Tot 592 km | 310 kW/421 pk | 740 Nm | 4.5s | EUR 59.900 |
Long range Single motor | RWD | 82 kWh | 205 kW | Tot 635 km | 220 kW/299 pk | 490 Nm | 6.2s | EUR 55.200 |
Standard range Single motor | RWD | 69 kWh | 135 kW | Tot 518 km | 200 kW/ 272 pk | 490 Nm | 6.4s | EUR 51.200 |
Lees ook:
Ook interessant
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Weet jij waar BST voor staat in de naam Polestar Concept BST?
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?