Ramon Mens
Ramon Mens Nieuws 16 aug 2018
Leestijd: 1 minuut

Polestar-update voor AWD-Volvo’s: Meer kracht naar achterwielen

Polestar is een merk, dat klopt, maar Polestar blijft ook het performancelabel van Volvo. En in die gedaante komt het met een spannende upgrade voor vierwielaangedreven modellen.

volvo_s60_t6_r-design_91_02db0765064f04c2

Het gaat daarbij niet om de T6 en T8 Twin Engine modellen, die een elektromotor op de achteras hebben, maar om de versies van de XC40, 60- en 90-serie met ‘fysieke’ vierwielaandrijving. Wie daarvoor het Polestar-optiepakket aanvinkt, krijgt straks een scherpere rijdynamiek (lees: minder overstuur) dankzij een softwareupdate voor het vierwielaandrijvingssysteem. Als de bestuurder voor de Dynamic-rijmodus kiest of de stabiliteitscontrole uitschakelt, wordt er voortaan meer aandrijfkracht naar de achterwielen gestuurd. De upgrade – die volgens Volvo ook de stuurinrichting verbeterd – is per direct beschikbaar en geldt voor zowel benzine- als dieselmodellen.

Polestar Engineered

Van de nieuwe S60 T8 Twin Engine introduceerde Volvo enige tijd geleden een Polestar Engineered-uitvoering. Het performancepakket bevat onder meer andere grotere wielen, betere remmen, een stijvere wielophanging en een aangepast motormanagement, waardoor de plug-in hybride-aandrijflijn van de S60 niet langer 400 pk en 640 Nm levert, maar 415 pk en 670 Nm. De S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered staat boven de S60 R-Design als topmodel van de reeks. Vanaf volgend jaar wordt het Polestar Engineered-pakket ook leverbaar op de V60 en XC60.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.