Hoera! Porsche 911 GT3 heeft weer een handbak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0255_a4_rgb_GT3-e1488809501196.jpg)
Porsche-puristen kunnen opgelucht ademhalen. De nieuwe 911 GT3 – optioneel met handbak leverbaar – gaat niet aan de beademing, maar behoudt zijn hoogtoerige zescilinder boxermotor. Hij is dit keer 4,0 liter groot en 500 pk sterk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0259_a4_rgb_GT3-e1488809539507.jpg)
Ter vergelijking: de vorige 911 GT3 haalde 475 pk uit een 3,8 liter zescilinder boxermotor. Hij woog 1405 kg, ging in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/h en hield het bij een topsnelheid van 315 km/h voor gezien. De nieuwe GT3 stelt daar een gewicht van 1430 kg tegenover, een tijd op de standaardsprint van 3,4 seconden en een top van 318 km/h.
Zijn voorganger was alleen maar te bestellen met een zeventraps PDK-automaat met dubbele koppeling, maar Porsche is op zijn schreden teruggekeerd. Op de GT3-optielijst prijkt vanaf nu weer een handgeschakelde zesbak, waarmee de auto ietsje langzamer is op de sprint naar 100 km/h (3,9 seconden tegenover 3,4 seconden).
BEKIJK OOK: AUTOSPOT – PORSCHE 911 GT3 RS
Voor de rest werd de 911 GT3 vooral fijngeslepen. Hij heeft nog steeds een onderstel met een meesturende achteras, actieve motorsteunen, een sperdifferentieel en een carrosserie met geoptimaliseerde aerodynamica. De 911 GT3 wordt standaard geleverd met een Track Precision App voor op het circuit. Hij is per direct te bestellen, wordt in juni geleverd en kost minimaal 228.300 euro (229.250 voor de versie met handbak).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0261_a4_rgb_GT3-Interieur-e1488809555417.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0258_a4_rgb_GT3-e1488809521612.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0255_a4_rgb_GT3-e1488809501196.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0261_a4_rgb_GT3-Interieur-e1488809555417.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0258_a4_rgb_GT3-e1488809521612.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2FP17_0255_a4_rgb_GT3-e1488809501196.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had