Porsche Macan S heeft V6 met meer pit
Porsche rust de vernieuwde Macan S uit met een sterkere 3,0-liter V6-turbobenzinemotor. Ten opzichte van de vorige Macan S bedraagt de vermogenstoename 14 pk.
Macan S
De Macan heeft onlangs een opfrisbeurt gehad. En dan mogen modelvarianten als de Macan S en Macan Turbo natuurlijk niet achterblijven. De vernieuwde Macan Turbo volgt later. De Macan S krijgt voorrang.
3,0-liter V6-turbobenzinemotor
Onder de motorkap van de vernieuwde Macan S schuilt een vernieuwde 3,0-liter V6-turbobenzinemotor met een vermogen van 354 pk (was 340 pk) en een maximum koppel van 480 Nm (was 460 Nm). De V6-motor van de Macan S heeft een turbo die tussen de cilinderrijen is geplaatst. De uitlaatgassen hoeven zo een kortere weg tussen de verbrandingskamers en turbo af te leggen met als gevolg een snellere gasrespons. De sprint van 0 naar 100 km/h duurt 5,3 seconden of 5,1 seconden met optioneel Sport Chrono Pakket. De topsnelheid komt uit op 254 km/h.
Achterkant
De Macan S is nu ook te herkennen aan de driedimensionale led-lichtstrip aan de achterzijde. En niet te missen in het interieur: het Porsche Communication Management (PCM) infotainmentsysteem met 10,9-inch touchscreen.
Op klein niveau
De vernieuwde Porsche Macan S is verder vooral op klein niveau aangescherpt. Het vierwielaandrijvingsysteem Porsche Traction Management (PTM) is verder geoptimaliseerd, de montagepunten van de schokdempers op de vooras zijn nu van aluminium in plaats van staal gemaakt en de stabilisatoren zijn opnieuw afgesteld. Het resultaat volgens Porsche: een directer en neutraler stuur- en rijgedrag.
Verbeterde remmerij
Optioneel zijn Porsche Active Stability Management (PASM), in hoogte verstelbare luchtvering, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), een GT-sportstuurwiel van de 911 en het keramische remsysteem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Over de remmen gesproken: de remmen van de Macan S zijn ook verbeterd. Het rempedaal is bijvoorbeeld zo’n 300 gram lichter dan het stalen pedaal van de vorige versie. De diameter van de remschijven vóór is vergroot tot 360 millimeter en de schijfdikte is met twee millimeter toegenomen naar 36 millimeter.
Levering
De vernieuwde Porsche Macan S kost 99.900 euro en is per direct te bestellen. De levering start in maart 2019. De reguliere Porsche Macan met 245 pk kost 85.600 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace