Sjors ten Tije
Sjors ten Tije Nieuws 21 aug 2020
Leestijd: 2 minuten

Posaidon geeft Mercedes-AMG G63 maar liefst 940 pk mee

Wie dacht dat 585 pk in een Mercedes-AMG G63 genoeg is, heeft het mis. Het Duitse Posaidon doet er namelijk een flink schepje bij bovenop.

De Mercedes-AMG G63 is een enorme krachtpatser van zichzelf, maar het kan altijd gekker. Dat heeft het verleden al vaker uitgewezen. Huis-tuner Brabus lepelde vorig jaar bijvoorbeeld nog een V12 in de extreme Geländewagen, goed voor 900 pk en 1200 Nm. De Duitse tuner Posaidon heeft het nu voor elkaar gekregen om nóg meer vermogen uit de originele 4,0-liter V8-motor te persen.

Aanpassingen aan de G63

Hun versie van de G63 heeft namelijk een vermogen van 940 pk en een koppel van 1278 Nm. Om tot die cijfers te komen, heeft het uiteraard flink wat aanpassingen aan de krachtbron moeten doen. Zo heeft het de twee grotere turbo’s op de V8 geplaatst, ook werd een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd.

Onder de bagageruimte van de G63 zit nog een verrassing. Daar installeert Posaidon namelijk een tank om het water/methanolinjectiesysteem te voeden, die de vuldruk verhoogt en de bizarre prestatiecijfers mogelijk maakt.

Optimalisatie

Zulke ingrijpende wijzigingen maken het noodzakelijk om ook het motormanagementsysteem te optimaliseren. Bovendien heeft Posaidon de automatische transmissie anders afgesteld, zodat de gehele aandrijflijn met de krankzinnige krachten kan omgaan.

Posaidon levert de G63 met een eigen motorkap, met koolstofvezel luchtopeningen.

Al met al zorgt dat ervoor dat de Mercedes-AMG G63 bijna een seconde sneller dan het origineel naar de 100 km/h sprint. De Posaidon laat namelijk een sprinttijd van 3,6 seconden noteren en daarmee-ie net zo snel is als een Lamborghini Urus. De topsnelheid bedraagt 280 km/h. Flink hoger dan het reguliere model, want die stopt bij 220 km/h al met versnellen.

Om fatsoenlijk tot stilstand te komen, levert Posaidon de G63 standaard met koolstof-keramische remmen. Die verbeteren de remprestaties en maken de auto ook iets lichter. Vergeet echter niet dat het bakbeest nog steeds bijna 2,5 ton weegt.

Posaidon AMG G63

Prijs Posaidon Mercedes-AMG G63

Wie z’n G63 op deze manier wil upgraden, moet ruim €55.000,- meenemen naar het Duitse Mülheim.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.