Prijsindicatie Ferrari 296 GTB, voordeel in Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F07%2FNVB9267Ferrari-298-GTB.jpg)
Belastingen op basis van de CO2-uitstoot pakken voor stekkerhybrides extreem gunstig uit, zo ook voor het nieuwste model van Ferrari. De 296 GTB krijgt door zijn lage CO2-uitstoot een prijskaartje waar de F8 Tributo jaloers op is.
Sjoerds Weetjes: Ferrari 296 GTB
Een officiële prijs is er nog niet. De fabrikant moet de CO2-waarde van de 296 GTB nog bepalen, maar een indicatie is er wel. Het merk verwacht op 150 g/km uit te komen en dat is fors lager dan bijvoorbeeld de F8 Tributo. Dankzij die lagere emissie wordt de 296 GTB in Nederland als het om bpm gaat minder bestraft dan zijn grotere broer. Zoals het er nu naar uitziet valt de prijsstelling van de 296 GTB onder die van de F8 Tributo. Wat moet de stekker-Ferrari dan gaan kosten? Het prijskaartje start bij zo’n drie ton, nipt onder de huidige prijsstelling van de coupé-variant van de F8.
Italiaanse prijs Ferrari 296 GTB
In Nederland komen de F8 Tributo en de 296 GTB op hetzelfde prijsniveau te liggen, waarbij de stekkerhybride zoals het er nu naar uitziet in het voordeel is. In andere landen is er duidelijk een hiërarchie binnen het leveringsprogramma. Van de middenmotor-sportwagens staat de F8 Tributo onder de 296 GTB in het gamma. De 1000 pk sterke SF90 Stradale en Spider staan daar weer beduidend boven. In Italië kost een F8 Tributo 236.000 euro. Voor de 296 GTB vragen de Italiaanse dealers 269.000 euro.
Instapmodel
De nieuweling is dan ook niet het instapmodel van de Ferrari-familie, zoals door velen werd gesuggereerd. Door de hybridetechnologie en zijn systeemvermogen levert het V6-model meer vermogen dan de 720 pk sterke F8 Tributo. Bovendien staat zowel de Portofino M, waarvan de levering reeds van start is gegaan, en de Roma onder de genoemde types in het gamma.
296 GTS in pijplijn
Ferrari start de levering van de 296 GTB in het eerste kwartaal van 2022, waardoor de eerste klanten in het tweede kwartaal hun sleutels in ontvangst kunnen nemen. De Europese klanten zijn als eerste aan de beurt. Daarna volgen andere markten, zoals de Verenigde Staten en Azië. In een later stadium breidt Ferrari het aanbod uit met de 296 GTS. Dealers ontvangen al aanvragen voor het model.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Voor 17.500 euro extra is je Porsche-droom compleet
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Sportcoupé voor 20.000 euro: Ford Mustang GT vs. Nissan 350Z
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder