Autovisie
Autovisie Nieuws 21 mei 2019
Leestijd: 2 minuten

Prijzen Peugeot 208 inclusief elektrische versie bekend

De kersverse Peugeot 208 kun je vanaf € 16.750,- aanschaffen. Zijn elektrische broertje kost meer dan het dubbele. Daarmee is het helaas nog steeds niet de betaalbare elektrische auto waarop we hoopten.

Voor dat startbedrag van nog geen 17 mille schotelt Peugeot de 208 in de uitvoering Like voor, die is voorzien van een 1,2 liter benzinemotor met drie cilinders en 75 pk. Voor € 1.250,- extra kleedt de importeur de hatchback rijker aan. Hij draagt dan de aanduiding Active. Dat uitrustingsniveau, waarvan de importeur hoge verkoopverwachtingen heeft, zal tevens in combinatie met een 100 pk sterke 1.2 PureTech-motor leverbaar worden. De 25 pk extra kost € 1.800,-. Het voorlopige topmodel is de GT-Line. Peugeot levert die versie met een 100 pk sterke 1.2-benzinemotor met turbo. De GT-line, uitgerust met afwijkende achterspoiler en zwarte wielomlijstingen, kost minimaal € 23.400,-.

e-208

De prijzen van de elektrische Peugeot 208, die eenvoudig e-208 heet, starten bij € 35.250,- voor de Allure en € 38.050,- voor de GT. De levering van de elektrische uitvoering staat gepland voor volgend jaar. De benzinetypes komen rond oktober uit. Een uitvoering met dieselmotor staat niet op de Nederlandse prijslijst. Alle genoemde prijzen zijn fiscale prijzen, exclusief afleveringskosten. Peugeot maakt de consumentenprijzen later bekend. Pas in het derde kwartaal van 2019 rijden de fonkelnieuwe Peugeot 208 en zijn elektrische broer bij de dealers de showroom binnen, maar de orderboeken voor de vijfdeurs hatchback worden later vandaag geopend.

Genève 2019

Peugeot onthulde de nieuwe 208 afgelopen maart op de Autosalon van Genève 2019. Het model stond er direct in twee varianten, de 208 met verbrandingsmotoren en de e-208 met elektrische aandrijflijn. Als carrosserievariant stond er de vijfdeurs hatchback, maar anders dan de eerdere generaties komen er niet meer smaken. Naar een driedeurs hatchback is nauwelijks vraag en de SW-stationcar werd al eerder vaarwel gezwaaid.Voor het ontwerp heeft de designafdeling met een schuin oog naar de iconische 205 gekeken. De zwarte wielomranding op de GT en GT-line refereren aan de stamvader van Peugeot’s B-segment hatchback. Dat geldt ook voor de zwarte ‘balk’ tussen de lichtunits en de schuin aflopende achterzijde. Nieuw is de leeuwenkrab in de achterlichtunits, die ook in de voorste verlichting is terug te vinden. De stijl van de dagrijverlichting komt overeen met die van de 508.

Verschil e-208

Het optische verschil tussen de Peugeot 208 en e-208 is minimaal. De fabrikant geeft de elektrische uitvoering een blauwe gloed over de grille en merkwapen, andere wieldesigns, een grotere spoiler en grotere ruimtes tussen band en wielkast. De stekkeraansluiting bevindt zich op dezelfde plek als waar de benzinetypes de vulopening voor de tank hebben. De e-208 heeft voorin een 100 kW sterke elektromotor, geschakeld aan een 50 kWh-batterij onder de achterbank. Je moet er volgens fabrieksopgave 340 km mee kunnen halen. De Fransen laten de Peugeot 208 vanaf deze zomer in Slowakije en Marokko bouwen. Later wordt daar de elektrische 208 aan toegevoegd.

 

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.