Autovisie
Autovisie Nieuws 5 okt 2019
Leestijd: 3 minuten

Prijzen Peugeot 3008 Hybrid bekend

Van de vorige generatie 3008 bracht Peugeot al een Hybrid-versie, maar de fonkelnieuwe 3008 Hybrid heeft dit maal een stekkeraansluiting. Peugeot kondigde de uitvoering alweer een jaar geleden op de Parijse autotentoonstelling aan. Nu geeft Peugeot de prijslijst vrij. De levering duurt vervolgens nog enkele maanden.

PEUGEOT 3008 hybrid

Wie vorig jaar al een optie op de 3008 Hybrid nam moet dus bijna anderhalf jaar op de stekkerhybride wachten. Peugeot heeft echter altijd geroepen dat het nog zeker een jaar zou duren voor de geëlektrificeerde Franse SUV op de markt zou komen. Echter het wordt dus 2020. In januari overhandigt de fabrikant de sleutels aan de eerste kopers.

 

Voor- en vierwielaandrijving

Tenminste, als de koper de vierwielaangedreven versie heeft gekozen, wat de productie van de voorwielaangedreven uitvoering start een maand later. De 3008 Hybrid heet bij de verkoopstart officieel Hybrid4, waarbij de ‘4’ dus staat voor vierwielaandrijving. De SUV beschikt over een benzine- en elektromotor op de vooras met de aandrijfkrachten op de sturende wielen. Op de achteras monteert Peugeot een tweede elektromotor, die louter de achterste wielen aandrijft. De voorwielaangedreven Hybrid -dus zonder getal erachter- heeft alleen een benzineblok en elektromotor voorin.

LEES OOK: PEUGEOT 508 HYBRID

Allure, GT-Line en GT

Peugeot opent nu de orderboeken voor de Hybrid4. Hij staat als Allure, GT-Line en als GT op de prijslijst. De vanafprijs bedraagt € 44.760,-. Voor de GT-Line en GT dient minimaal € 46.760,- en € 54.210,- te worden afgerekend. Daarmee ligt het prijsniveau onder de 52 mille kostende 180 pk sterke GT-dieselversie, die in Frankrijk twee mille goedkoper is dan de plug-in hybrideversie.

PEUGEOT 3008 hybrid

Première

Bij de marktintroductie staan er extra uitrustingsniveau’s op de prijslijst, de Première en de Première Pack. Deze launch editions komt er in een zeer gelimiteerde oplage van enkele tientallen stuks. De Première borduurt voort op de aankleding van de GT. Hij voegt zaken als speciale alcantara en lederen bekleding, metaallak, elektrisch bedienbare achterklep, DAB+ radio, draadloos opladen smartphone, 230V-stopcontact en 7,4 kW onboard charger. De extra’s staan tezamen voor € 2.550,- op de prijslijst, maar Peugeot neemt de meerprijs voor eigen rekening. Dat brengt de vanafprijs op € 54.210,-.

PEUGEOT 3008 hybrid

Première Pack

In een kleinere oplage verschijnt de 3008 Hybrid4 als Première Pack. Hij krijgt dezelfde opties als de Première plus lederen Nappa-bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen met massagefunctie, Focal-audiosysteem en een panoramadak. Het verschil met de Première is niet alleen de aankleding, voor het Première Pack dient de klant wel bij te betalen, zij het ten opzichte van de Première-aankleding. De meerprijs ten opzichte van de andere introductieversie bedraagt € 1.050,-, wat een prijsvoordeel van € 3.000,- betekent. De versie kost € 55.260,-.

PEUGEOT 3008 hybrid

Peugeot neemt de 3008 Hybrid4 in december in productie.

Prijslijst (fiscale waarde)

Peugeot 3008 Hybrid4 Allure: € 44.760,-

Peugeot 3008 Hybrid4 GT-Line: € 46.760,-

Peugeot 3008 Hybrid4 GT: € 54.210,-

Peugeot 3008 Hybrid4 Première: € 54.210,-

Peugeot 3008 Hybrid4 Première Pack: € 55.260,-

Motor

De 3008 Hybrid4 beschikt over een 200 pk sterke benzinemotor en twee elektromotoren . De elektro-unit op de vooras levert 81 kW, het exemplaar op de achteras 83 kW. De gecombineerde krachtcentrale met een vermogen van 300 pk brengt de SUV in 5,9 tellen van stilstand naar 100 km/h. Door de batterij van 13,2 kWh is de 3008 in staat om 59 kilometer volledig elektrisch te rijden. Het zorgt er tevens voor dat het officiële verbruikscijfer van de aandrijflijn extreem laag is. Peugeot geeft officieel 29 g/km op, maar voor Nederland geldt een waarde van minimaal 34 g/km. De later te introduceren tweewielaangedreven 3008 Hybrid -zonder 4- krijgt een 225 pk sterke aandrijflijn, bestaande uit een 1.6-benzinemotor met 180 pk en een 80 kW elektromotor.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.