Ram Rebel TRX: Met 160 km/h door de woestijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr5-2-e1475213128616.jpg)
‘Everything’s bigger in Texas’, gaat een Amerikaans gezegd. En inderdaad, wat Dodge gisteren op de Texas State Fair heeft onthuld, is niets minder dan ‘big, bad and totally bonkers’. Maak kennis met de 575 pk sterke Ram Rebel TRX Concept.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr1-2-e1475213019745.jpg)
Ram! Nooit paste een naam beter bij een auto, want deze Rebel TRX heeft genoeg brute kracht om zichzelf met een snelheid van boven de 160 km/h door het woestijnzand te rammen. Zijn voorwaartse drang komt van een iets teruggetunede Dodge Hellcat-krachtbron. In de Rebel TRX produceert deze 6,2 liter V8 met supercharger geen 707 pk, maar ‘slechts’ 575 pk. Is niet behelpen, geloof ons. Want de Ram – die vooralsnog niet in productie gaat – is daarmee liefst 125 pk sterker dan de Ford F-150 Raptor.
LEES OOK: TOP 10 – PICKUP TRUCKS MET EEN PK-OVERSCHOT
De Rebel TRX heeft permanente vierwielaandrijving, een achttraps automaat en een sperdifferentieel op de achteras. De wielophanging is door Ram zodanig aangepast dat de wielen (zowel voor als achter) niet minder dan 33 centimeter (!) in de hoogte kunnen bewegen. De carrosserie van de standaard Ram-pickup is met 15 centimeter verbreed om een stel reuzen van banden te kunnen herbergen en de motorkap – met extra koelopeningen – is iets opgehoogd om plaats te bieden aan de supercharger.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr7-2-e1475213182739.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr5-2-e1475213128616.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr3-2-e1475213072822.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr2-2-e1475213042417.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr6-2-e1475213157201.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr4-2-e1475213106416.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr7-2-e1475213182739.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr5-2-e1475213128616.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr3-2-e1475213072822.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr2-2-e1475213042417.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr6-2-e1475213157201.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fr4-2-e1475213106416.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had