Dit is het daadwerkelijke verbruik van de grote Renault Espace
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FEspace-vs-5008-33-van-94-1.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de nieuwe Renault Espace is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
De aandrijflijn
De Renault Espace dicteert als nieuwkomer de randvoorwaarden. Het motorenaanbod bestaat uit één hybride aandrijflijn met een gecombineerd vermogen van 200 pk en een koppel van 410 Nm.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FEspace-vs-5008-39-van-94.jpg)
Dat wordt samengebracht door een 1,2-liter turbomotor en een tweetal elektromotoren.
Het daadwerkelijke verbruik van de Renault Espace
Op het stuur is ook een heuse rijstandentoets aangebracht om onder meer de aandrijflijn aan te passen. In de Eco-stand wist de full-hybrid Espace op onze verbruiksrun van honderd kilometer lengte met alle snelheidslimieten erin een verbruik van 1 op 20,8 te halen. Dat is een ronduit knappe score die nagenoeg gelijk aan de WLTP-opgave is.
WLTP-verbruik gemiddeld | 4,7 l/100 km |
Gemeten verbruik | 4,8 l/100 km |
Actieradius gemeten | 1.146 km |
Actieradius WLTP | 1.170 km |
Wil je meer testuitslagen lezen van de Renault Espace? Abonneer je dan op Autovisie Magazine en mis geen test!
Deze Volkswagen Passat is zo comfortabel als een Phaeton, volgens VW
Lees ook:
Ook interessant
-
Koopwijzer: Renault Twizy – prijzen, problemen en uitvoeringen
-
Deze occasion van 20.000 euro heeft een erg handige achterbank
-
Deze Renault rijdt op de Bonneville Salt Flats! Nou, dan weet je het wel…
-
Deze guitige retro-Renault kunnen jullie volgend jaar al kopen
-
Officieel! Honda, Nissan en Mitsubishi praten over fusie
-
Noodlijdende Nissan wil weg bij Renault en fuseren met andere partij
-
Renault 5 Turbo is terug en maakt elektrisch rijden eindelijk leuk!
-
Met deze fraaie occasion van 25.000 euro rijd je eens in wat anders
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
De Renault 4 heeft een functie voor mensen die niet kunnen rijden
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’