Renault wil productie elektromotoren verdrievoudigen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F48080f73-a530-44ca-be0b-ff76d8aed43a-original.jpeg)
Renault kondigt een groot investeringsplan aan voor de productie van elektrische auto’s in Frankrijk. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de andere merken van de Alliantie, Nissan en Mitsubishi.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Frenault-zoe-01.jpg)
Renault is momenteel de grootste Europese elektrische constructeur en is niet van plan om die voorsprong te laten slinken. Het wil meer dan een miljard euro investeren om de productiecapaciteit van elektrische modellen op Franse bodem te vergroten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F03-Renault-ZOE-1500x873.jpg)
Platform
Concreet wil Renault in zijn fabriek in Douai een nieuw platform voor toekomstige elektrische modellen introduceren, dat ook door Nissan en Mitsubishi zal worden gebruikt. Daarmee moet de productie van elektrische modellen in de Alliantie rationeler verlopen. Hoewel Nissan wereldwijd de grootste is qua elektrische aandrijvingen en Renault dat in Europa is, delen beide merken vreemd genoeg hun technologie niet.
Verdubbeling Zoé
De Franse constructeur wil ook de productiecapaciteit van zijn Zoé verdubbelen en die van elektromotoren verdriedubbelen. Vanaf 2021 wordt er ook een nieuwe generatie elektromotor verwacht. Die zou de volgende Zoé kunnen gebruiken, al plakt Renault er nog geen commercialisering op. Bij de bedrijfsvoertuigen investeert Renault in de productie van de volgende generatie Kangoo en de elektrische Kangoo Z.E.
Drive The Future
Met de nieuwe investeringen wil Renault van Frankrijk “de kennispool van elektrische voertuigen van Renault in de Alliantie” maken. De strategie “Drive The Future”, waarmee het tegen 2022 acht 100% elektrische modellen en twaalf geëlektrificeerde modellen op de markt wil brengen, moet daarmee ook in een stroomversnelling geraken. (Bron: Vroom.be)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had