Scha(n)de: Volkswagen currywurst verdwijnt van de kaart!
Wat is het grootste historische moment uit de geschiedenis van Volkswagen? Het einde van de Kever? Dieselgate? Of toch het verdwijnen van Volkswagens wereldberoemde curryworst uit de Wolfburgse kantine?
Jawel, het gaat gebeuren. Het einde van de Volkswagens currywurst is in zicht. In de kantine op het hoofdkantoor van de Duitse autobouwer verdwijnt van de curryworst van het menu. De kantine gaat zich toeleggen op vegetarische producten en daar hoort de beroemde curryworst niet bij. De worst is net zo Volkswagen als de Kever, de Golf en Wolfsburg.
150 recepten op de kaart
Het afscheid van de curryworst werd volgens het Duitse persbureau dpa via een interne memo aangekondigd. De rouwbrief vermeldt dat het bedrijfsrestaurant na de werkvakantie vleesvrij is. De ongeveer 150 recepten op de kaart moeten het dan zonder vlees doen. Voor een visje zal er af en toe een uitzondering worden gemaakt. De bedrijfsleiding van de kantine beweert dat veel medewerkers vegetarische en veganistische alternatieven willen. In de nieuwsbrief maakt de leiding ook duidelijk dat het zich richt op duurzaamheid, want een lagere vleesconsumptie helpt ook het milieu.
Sinds 1973
Uit cijfers uit 2019 blijkt dat er dat jaar ongeveer zeven miljoen curryworsten de slagerij van Volkswagen verlieten. Let wel, dat zijn er meer dan dat Volkswagen als merk auto’s vervaardigt! Bij de worsten werd meer dan 550 ton ketchup genuttigd. Die speciale ketchup is zelfs een van de producten die fans in de Volkswagen-shop in Wolfsburg kunnen kopen. Het onderdeelnummer luidt 199 398 500 A. Daar ligt ook de Volkswagen currywurst. De worsten van Volkswagen bestaan al sinds 1973. Volkswagen nam de productie van de worst zelf ter hand.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto