Skoda Kodiaq Scout krijgt standaard vierwielaandrijving
De Skoda Kodiaq staat nog niet bij de dealer, of er is al een nieuwe versie gepresenteerd, de Kodiaq Scout. Net als bij de Octavia Scout krijgt hij een stoerder uiterlijk en standaard vierwielaandrijving. Toch moet je het waden door rivieren even uit je hoofd zetten.
Bodembescherming
Nee, ook als Scout is de Skoda Kodiaq niet gemaakt voor extreem terrein. De bodemvrijheid is met 194 millimeter slechts 6 millimeter hoger dan dat hij standaard is. Wel is de bodem beter beschermd, want Skoda monteert bij de Kodiaq Scout standaard een beschermingsplaat voor de motor en ook de brandstof- en remleidingen zitten beter ingepakt. Vierwielaandrijving is standaard op alle uitvoeringen en ook heeft de auto een speciale terreinmodus, waarin de tractiecontrole en gasrespons anders zijn afgeregeld. Verder is de Scout te herkennen aan zijn andere voor- en achterbumper en staat hij op speciale 19 inch lichtmetalen wielen.
Bekende motoren
Skoda levert de Kodiaq Scout met twee benzine- en twee dieselmotoren. Alle motoren kennen we uit de reguliere Skoda Kodiaq. De benzinemotoren zijn de 1.4 TSI met 150 pk en cilinderuitschakeling en de 1.8 TSI met 180 pk. Dieselen kan met twee 2,0 liter, waarvan de minst krachtige 150 pk heeft en de sterkste 190 pk.
Genève
Dat er meer uitvoeringen van de Skoda Kodiaq zouden komen, stond direct vast. Skoda kondigde de komst van de Scout vorig jaar dan ook al aan. In Genève wordt de auto officieel onthuld, samen met de Kodiaq Sportsline, een sportief aangeklede Kodiaq. Het wachten is nu alleen nog op een Kodiaq RS, met een krachtige 2,0 liter viercilinder die we al kennen uit de Skoda Superb.
REVIEW SKODA KODIAQ
Wat de Skoda Kodiaq kost, lees je hier.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto