Speciaal voor China: BMW 1 Serie Sedan
“Het is de juiste tijd” voor een 1 Serie Sedan, aldus BMW-marketingbaas Jochen Goller. Maar helaas is het niet ‘de juiste tijd’ om hem naar Europa te halen, want BMW denkt dat wij deze 1 Serie met kontje hier niet blieven en houdt hem in China.
De 1 Serie Sedan staat op het platform van de voorwielaangedreven 2 Serie Active Tourer en is te bestellen met de 136 pk sterke 1,5 liter driecilinder turbomotor uit de Mini Cooper of de 192 pk leverende geblazen 2,0 liter viercilinder uit de Mini Cooper S. Die laatste is gekoppeld aan een automatische transmissie met acht verzetten. De driepitter moet het doen met een zestraps automaat.
LEES OOK: BMW COMPACT SEDAN CONCEPT – 1 SERIE MET KONT
BMW liet de 1 Serie Sedan eind vorig jaar in conceptvorm zien. Toen onthulde het merk op de autoshow van Guangzhou de Concept Compact Sedan. Sedans zijn in Azië veel populairder dan hatchbacks. Daarom brengen veel Europese merken speciaal voor de oosterse markt sedanversies op de markt van modellen die wij hier alleen als hatchback hebben. Peugeot levert er bijvoorbeeld de 308 sedan en Citroën de C-Élysée (een C4 met kont).
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace