Stukje Bugatti Veyron in je manchet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FBugatti-Veyron-manchetknopen-Autovisie.nl_.png)
Geen miljoen euro op de bank, maar toch een (heel klein stukje) Bugatti Veyron bezitten? Deze manchetknopen worden gemaakt van een aluminium wiel van een vroege Veyron.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FBugatti-Veyron-manchetknopen-Autovisie.nl_.png)
OZ Racing
Je hoeft niet te denken dat er nu ergens een Veyron staat met drie wielen. Nee, TMB Art Metal gebruikt een wiel dat ooit beschadigd is geraakt en door de Bugatti-dealer werd afgekeurd. De Veyron kreeg een nieuw wiel en het afgekeurde wiel wordt nu hergebruikt. De aluminium velgen van de auto werden geproduceerd door het Italiaanse OZ Racing en moesten om kunnen gaan met de enorme krachten van de zestiencilinder. De manchetknopen hebben de bekende vorm van het originele wiel van de Veyron gekregen, al is de ‘band’ nu van gepolijst brons. Er bestaat ook een variant met zwart chroom, zodat de manchetknopen meer op een echt wiel lijken.
LEES OOK: PAS OVER TWEE JAAR TEST BUGATTI TOPSNELHEID CHIRON
385 dollar
Ondanks het feit dat het slechts een heel klein stukje Veyron is, rekent TMB Art Metal 385 dollar, zo’n 350 euro, voor de manchetknopen. Aangezien er meer dan honderd manchetknopen uit een wiel gaan, is dit best lucratief. De manchetknopen komen inclusief een certificaat van echtheid, waarop staat dat ze ooit onderdeel waren van een Bugatti Veyron.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FBugatti-Veyron-Autovisie.nl_.jpg)