Suzuki in tweede kwartaal winstgevender dan BMW
BMW is niet langer de meest winstgevende autofabrikant ter wereld. In het tweede kwartaal van 2018 is die titel overgenomen door Suzuki. De Japanse fabrikant haalde een marge van 11,8 procent.
De premiumfabrikant uit München bleef steken op een winstmarge van 11,4 procent. De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek van Ernst & Young. Volgens de firma heeft BMW te lijden onder de dieselschandalen waarmee de Duitse auto-industrie te maken heeft en de handelsoorlog die de Amerikaanse president Trump is begonnen. We moeten de cijfers van Ernst & Young wel een beetje nuanceren, want BMW is over de eerste acht maanden genomen nog steeds de meest winstgevende fabrikant ter wereld.
Sterke groei
Suzuki groeit enorm hard dankzij de sterk toegenomen vraag in landen als China en India. De Oosterse autobouwer noteerde in het tweede kwartaal van dit jaar een omzet van 7,59 miljard euro. Daarmee is Suzuki slechts een kleine speler in vergelijking met BMW, want het Duitse concern harkte in april, mei en juni ruim 25 miljard euro binnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste