Dit is de volgende variant van de elektrische Porsche Taycan
Turbo, Turbo S, 4, 4S, GTS, of zónder toevoeging: de Porsche Taycan is er (net als andere modellen van de fabrikant) in tal van smaken. Daar komt er nu alweer eentje bij: de GTS Hockenheimring Edition.
Waarom? De beroemde Hockenheimring bestaat dit jaar 90 jaar en dat kan Porsche, dat een nauwe band met het circuit heeft, natuurlijk niet aan zich voorbij laten gaan. Het brengt daarom nu een Taycan GTS met een unieke specificatie aan.
Bekende kleur
Het begint allemaal met de carrosseriekleur van het elektrische model, die Stone Grey heet. Dat is een kleur die reeds beschikbaar was voor de Taycan, maar wordt straks gereserveerd voor de kopers van deze Hockenheimring-editie. Om contrast aan te brengen, is gekozen voor het koperkleurige Bronzite.
De Mission E-wielen meten 21-inch, waarbij het hart is gelakt in datzelfde Bronzite en de velgrand is uitgevoerd in, juist, Stone Grey. Bronzite komt verder terug in de wielnaafdoppen, dorpellijsten, diffuser en GTS-emblemen. Stone Grey komt weer terug in het logo voor deze speciale editie, dat op de B-stijl is geplaatst. De remklauwen kleuren overigens zwart.
Jubileumlogo
Je zou bijna denken dat dezelfde tinten ook in het interieur terugkeren. Is ook zo, want Bronzite kleurt ook de transmissiehendel, bekerhouders en ventilatieroosters. Verschillende accenten op het stuur zijn ook in die tint uitgevoerd. Porsche durft wel een nieuwe tint ín de Taycan GTS te introduceren. Verschillende stiksels zijn uitgevoerd in Island Green, voor het nodige contrast. En uiteraard zit er op de middentunnel een Hockenheim jubileumlogo.
Voor al die kleuren dien je een meerprijs van 13.030 euro te betalen ten opzichte van een reguliere Taycan GTS. Maar die meerprijs zit ‘m natuurlijk niet alleen in deze kleurencombinatie. Eigenaren van de auto kunnen straks ook twee jaar lang gratis laden bij het Porsche Experience Centre nabij het circuit. Ook mag je met je Taycan GTS Hockenheimring Edition parkeren op de VIP-plaats tijdens de maandelijkse Porsche-evenementen.
We hebben overigens nog een tip voor Porsche. Volgend jaar bestaat Circuit Zandvoort 75 jaar. Het is wellicht een leuke reden voor een volgende Special Edition. We denken zelf aan een 718 RS Zandvoort Edition.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8