Techart maakt Porsche 911 Turbo S Cabrio nóg indrukwekkender
Standaard is het al een van de snelst accelereerde cabrio’s, maar dat is voor Techart niet genoeg. De bekende Duitse tuner maakt van de Porsche 911 Turbo S Cabriolet (992) een ‘Techart GTstreet R Cabrio’, een krankzinnige versie van de sportwagen uit Stuttgart.
Standaard levert het model 650 pk en 800 Nm. Door middel van geoptimaliseerde turbo’s en nieuwe software levert de getunede versie minstens 710 pk en 900 Nm koppel.
De overtreffende trap van de Porsche 911 Turbo S Cabrio
Hoewel je met dit vermogen al de vliegen uit je haar moet vissen, biedt Techart een pakket aan met nog meer vermogen. Onder de codenaam ‘TA092/T2.1’ krijgt de boxermotor in de Porsche 911 Turbo S 800 pk en 950 Nm aan koppel.
Hoe snel het model de nul-naar-honderd-sprint aflegt, laat de tuner niet weten. Wel bekend is de topsnelheid van maar liefst 350 kilometer per uur. De standaardauto doet het in 2,8 seconden, dus deze Techart duikt daar dus hoogstwaarschijnlijk nog wel onder.
De Techart GTstreet R Cabrio is niet alleen sneller
Om ook de rijeigenschappen van de Porsche 911 Turbo S te verbeteren, krijgt de cabrio een eigen schroefset. Hiermee wordt de auto 5 tot 30 millimeter verlaagd. Het schoeisel meet 20- of 21-inch, terwijl de spoorbreedte ook met drie centimeter is toegenomen.
De toekomst van de liefhebbersauto? – Porsche Taycan Turbo S – Supertest 2020
Rondom de uitlaat van de getunede Porsche 911 Turbo S vind je een nieuwe diffuser die aansluit op het aangepaste design van de wielkasten, spoiler, luchthappers en motorkap. Al deze onderdelen zijn – à la TechArt – vervaardigd van koolstofvezel.
Beperkte oplage
Overigens kondigde Techart eerder al de komst van een vergelijkbare, maar gesloten versie van de Porsche 911 Turbo S aan. Van de coupé en cabriolet bouwt de tuner in totaal 87 exemplaren. Het upgraden naar een Techart GTstreet R Cabrio kost minimaal 63.000 euro. Hier komt (in ons land) nog eens 295.324 euro voor de ‘standaard’ Turbo S bij.
Autovisie-redacteur Dries van den Elzen nam een jaar geleden de Turbo S – met dak – mee over het politiecircuit in Lelystad. Hij vertelt waarom deze sportwagen een ultieme rijdersauto is.
Lees ook:
Ook interessant
-
Daar is-ie dan! Xiaomi’s ‘betaalbare’ Porsche-killer gaat in productie
-
Officieel! Over twee jaar zitten Porsche-fans huilend bij Ivo Niehe
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Er is weinig veranderd aan de nieuwe Porsche 911 GT3. En dat is prima
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Porsche is bezig met een opmerkelijke 6-taktmotor, zo werkt het
-
Deze superzeldzame, straatlegale Le Mans-racer kun jij kopen!
-
Pardon, hoeveel kost de duurste Porsche 911-occasion nou?!
-
Slijp de hooivorken! Deze kinderauto van Porsche zet aan tot roken
-
De échte reden waarom je een Porsche met je linkerhand start | Sjoerds Weetjes 410
-
Nieuwe Porsche [vul in type] is de [vul in superlatief] ooit