Terugkijken: Zo mooi was het merk MG
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmgc_gt-e1474887242147.jpg)
MG is slechts een schim van zijn voormalige zelf. Een spookverschijning die nu ook nog een trap na krijgt van eigenaar SAIC Motor. Een trap richting China wel te verstaan, want aan de Engelse productie van MG’s komt dit jaar een eind. Een terugblik in beelden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_logo_1.jpg)
Want aan de huidige MG 3, 5, 6 en GS gaan we geen foto’s vuil maken. Misschien is MG in het verre oosten nog een lang en winstgevend leven gegund, maar dat binnenkort de allerlaatste link met het verleden wordt losgekoppeld, is toch wel pijnlijk.
Natuurlijk moeten we toegeven dat MG ook in 2005, toen MG Rover failliet ging, al enige decennia aan de beademing lag, maar dat maakt het merk – dat in 1995 nog even opleefde met de introductie van de MG F – nog niet minder legendarisch.
LEES OOK: SAIC MOTOR STOPT PRODUCTIE MG’S IN LONGBRIDGE
Want wat hebben de ‘Morris Garages’ veel mooie dingen gemaakt! Zo veel zelfs dat we uiteraard onmogelijk compleet kunnen zijn. Daarom geven wij hieronder een aantal prachtige voorzetten. Koppen jullie hem maar verder in. Welke MG is het herinneren waard?
MG Old Number One (1925)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_old_number_one_2.jpg)
MG M-Type High Speed Service Van (1931)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_m-type_high_speed_service_van_2.jpg)
MG D-Type Midget (1931 – 1932)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_d-type_midget_1.jpg)
MG K3 Magnette (1933 – 1934)
MG PA Midget Supercharged Special Speedster (1934)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_pa_midget_supercharged_special_speedster_4.jpg)
MG R-Type Midget (1935)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_r-type_midget_1.jpg)
MG TA Airline Coupe by Allingham (1936)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_ta__airline__coupe_by_allingham_3.jpg)
MG Magnette (1953 – 1958)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_magnette_9.jpg)
MGA (1955 – 1962)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmga_twin-cam_1.jpg)
MG EX181 (1957 – 1959)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_ex181_1.jpg)
MG Midget (1961 – 1980)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_midget_4.jpg)
MGB (1962 – 1980)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmgb_roadster_6.jpg)
MGC GT (1967 – 1969)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmgc_gt-e1474887242147.jpg)
MG Metro 6R4 (1985 – 1986)
MG RV8 (1993 – 1995)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_rv8_15.jpg)
MG XPower SV
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fmg_xpower_sv-r_2.jpg)