Tesla kan problemen zelf opsporen en onderdelen bestellen
Tesla is continu bezig met het verbeteren van de service naar klanten. Nu vereenvoudigd de autobouwer het reparatieproces voor Tesla-rijders, want de auto kan nu zelf problemen opsporen en vervangende onderdelen bestellen. Deze worden bij het dichtstbijzijnde servicepunt afgeleverd. De auto-eigenaar hoeft alleen nog maar een afspraak in te plannen.
Niets is zo vervelend om met een stukkende auto rond te rijden. Ook bij een onderhoudsbeurt erachter komen dat er bepaalde onderdelen per ongeluk niet op voorraad zijn, is ronduit vervelend. Gelukkig is dat vanaf nu iets wat een Tesla-rijder niet meer zal meemaken. Het bedrijf van Elon Musk heeft er namelijk voor gezorgd dat al het onderhoud altijd soepel verloopt.
Door een nieuwe software-update kan elke Tesla nu zelf problemen ontdekken. Hij zou deze vervolgens moeten kunnen identificeren en de benodigde vervangende onderdelen direct bij Tesla bestellen. Deze worden daarna zo snel mogelijk afgeleverd bij een servicepunt naar keuze van de auto-eigenaar. Hij hoeft voor de rest niets meer te doen behalve een afspraak maken voor de reparatie.
Mocht de auto niet op eigen kracht naar het servicepunt kunnen komen, dan is daar ook een oplossing voor. Tesla claimt namelijk dat: “live issue detection can automatically call a tow truck and loaner vehicle before the vehicle even come to a stop.”
Onderdelen
Met deze stap probeert Tesla een blijvend probleem met slecht leverbare onderdelen en lange levertijden aan te pakken. Eerder dit jaar gaf Elon Musk dan ook al aan dat dit een van zijn topprioriteiten voor de aankomende tijd zou zijn: “I want to note that one of our major priorities this quarter is improving service operations. Really, from my standpoint, when I think about what my priorities are this quarter, it’s improving service in North America.”
Voor de Amerikaanse automaker is de stap relatief makkelijk te implementeren aangezien haar auto’s altijd verbonden zijn met het internet. Tesla geeft zelf aan dat de nieuwe feature eigenlijk vergelijkbaar is aan het overslaan van de dokter en direct naar de apotheek stappen voor de juiste medicatie.
We hebben Tesla Nederland gevraagd of de functie ook in Nederland beschikbaar is. Op dit moment is dat nog niet helemaal duidelijk. Zodra hier duidelijkheid over is zullen we dit bericht updaten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?