Tesla Model S krijgt nieuw voorkomen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FTesla-Model-S-a.jpg)
En weg is de ‘grille’ op de Tesla Model S. De vraag was ook waar de Model S de nepgrille voor nodig had. Waarschijnlijk omdat iets dergelijks gemeengoed in een auto-ontwerp is. Maar de Model S is een elektro-auto die een dergelijk ‘rooster’ op die plek niet nodig heeft.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FTesla-Model-S-site.jpg)
Familiegezicht
De brede zwarte strip met Tesla’S familiewapen heeft plaatsgemaakt voor een subtiele T-vormige signatuur, die we ook op de Model X zien. Het is niet het enige verschil met de Model S zoals die tot op heden in de Verenigde Staten in productie was. De lichtunits beschikken nu over adaptieve full-LED techniek. Volgens Tesla verbeteren de koplampen niet alleen het design van de hatchback, de 14-ledlampjes zorgen tevens voor een grotere lichtopbrengst. Verder monteert Tesla een 48V in plaats van 40V-lader en is de Model S in nieuwe kleurtjes leverbaar.
Programma
Het leveringsprogramma verandert niet. De Amerikaanse autobouwer heeft tussentijds al de nodige aanpassingen aan het programma doorgevoerd. De basisversie is de 70, voorzien van een 320 pk sterke aandrijflijn, waarmee maximaal 455 km afgelegd kan worden. Die versie is ook met vierwielaandrijving te bestellen en levert dan 332 pk en kan maximaal 470 km ver rijden op de acculading. De modellen erboven hebben allemaal vierwielaandrijving. De 90D heeft 422 pk en kan maximaal 557 km rijden en het topmodel, de P90D heeft 469 pk (539 pk in Ludicrous-mode) en haalt 509 km. Overigens heeft die laatste een elektromotor van 260 pk voor de voorwielen en een van 510 pk voor de achterwielen, maar toch benut Tesla er daar ‘maar’ maximaal 539 van.
LEES OOK: TESLA MODEL S P85D NOG SNELLER IN LUDICROUS MODE
Mei
De productie van de licht opgefriste Model S is reeds van start gegaan. De levering start op de thuismarkt in mei.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had