Tesla roept Model S terug om probleem met stuurbekrachtiging
Wereldwijd moeten zo’n 123.000 Tesla Model S’en terug naar de… Tja, waar eigenlijk naar terug, want Tesla heeft geen dealers. Hoe dan ook, er is een probleem met de stuurbekrachtiging dat verholpen moet worden.
Het probleem kan zich bij alle Model S’en van de eerste generatie voordoen (voor april 2016 gebouwd). Volgens Tesla kan er buitensporig veel roest ontstaan bij een aantal bouten van de stuurbekrachtiging. Als de bouten stukgaan, valt de bekrachtiging uit, maar is de Model S nog wel te besturen. Er zijn nog geen incidenten geweest, aldus Tesla.
Met zout gestrooid
De fabrikant meldt dat het probleem met de roestvorming zich vooral voordoet in koudere landen, waar relatief veel met zout wordt gestrooid. En dat komt nou net slecht uit, want de Model S is vooral populair in Noorwegen, Denemarken, Nederland, Duitsland, Zwitserland en Zweden. Alle Model S-bezitters worden door Tesla op de hoogte gesteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?