Tesla roept Model S terug om probleem met stuurbekrachtiging
Wereldwijd moeten zo’n 123.000 Tesla Model S’en terug naar de… Tja, waar eigenlijk naar terug, want Tesla heeft geen dealers. Hoe dan ook, er is een probleem met de stuurbekrachtiging dat verholpen moet worden.
Het probleem kan zich bij alle Model S’en van de eerste generatie voordoen (voor april 2016 gebouwd). Volgens Tesla kan er buitensporig veel roest ontstaan bij een aantal bouten van de stuurbekrachtiging. Als de bouten stukgaan, valt de bekrachtiging uit, maar is de Model S nog wel te besturen. Er zijn nog geen incidenten geweest, aldus Tesla.
Met zout gestrooid
De fabrikant meldt dat het probleem met de roestvorming zich vooral voordoet in koudere landen, waar relatief veel met zout wordt gestrooid. En dat komt nou net slecht uit, want de Model S is vooral populair in Noorwegen, Denemarken, Nederland, Duitsland, Zwitserland en Zweden. Alle Model S-bezitters worden door Tesla op de hoogte gesteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!