Toefje Mégane E-Tech voor alle geëlektrificeerde Renault-modellen
Onder de noemer ‘E-tech engineered’ introduceert Renault een nieuw label. De aanduiding staat voor een “nieuwe stijl voor een nieuw leven met de hybride-technologie van Renault”. Tuurlijk.
De huidige baas van Renault, Luca de Meo, is een marketeer in hart en nieren. Bij concullegae zorgde hij voor de terugkeer van Abarth en maakte hij van Cupra een merk in plaats van een sportief label. Bij Renault toverde hij Renault Sport al in Alpine om en nu voegt hij een nieuw hoofdstuk aan zijn marketing-cv toe. De Meo laat Renault het label E-Tech engineered uitbrengen.
Titanium elementen
Schokkend is het allemaal niet. Het klinkt stoerder dan het is. E-tech engineerd is niets anders dan een fancy naam voor exterieurelementen die voor de hybride- en plug-in hybride-modellen beschikbaar komen. Op de volledig elektrisch aangedreven Mégane E-tech introduceerde de fabrikant titanium elementen op het koetswerk. Welnu, die komen nu ook voor de Arkana, Megane Estate, Clio en Captur met E-Tech hybrid- en E-Tech Plug-in hybrid-aandrijflijn beschikbaar. Daar is weinig ‘engineering’ voor nodig, eerder een goede spuiter.
Extra logo’s
De basis van de ‘E-Tech engineered’-uitvoering wordt gevormd door de R.S. Line. Van huis uit is die versie al iets sportiever aangekleed door de afwijkende bumpers en grotere wielen. Onder het nieuwe label vallen dan een zwarte afwerking van het ruitvormige logo en modelnaam, plus een nieuw logo achterop, E-Tech Hybrid of Plug-in Hybrid. Ook op het voorportier aan de bestuurderszijde brengt Renault een badge aan.
Titanium- en goudkleur
Aan de binnenzijde onderscheidt de E-Tech engineered-uitvoering zich door stiksels in titanium-kleur en goudkleurige decoratie op het dashboard en de ventilatieopeningen. Op het stuurwiel prijkt de letter E, wat verwijst naar E-Tech.
Meerprijs E-tech Engineered
Wanneer de E-Tech engineered-versie precies leverbaar wordt, geeft de fabrikant nog niet aan. Dat er voor het label op de Arkana, Megane Estate, Clio en Captur moet worden bijbetaald, is logisch. De Fransen zijn nog druk aan het rekenen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto