Een opvallend lijnenspel en een grote gapende grille. Daarmee onderscheidt de Lexus-lijn zich vandaag de dag van de concurrentie. Het is te danken aan een opmerking van een journalist, die Lexus-topman (en Toyota) Aiko Toyoda prikkelde om het design over een andere boeg te gooien.
Het was 2011 toen Toyoda een nieuwe generatie GS voorstelde. Hij liep het podium af, nieuwsgierig naar de reacties op de nieuwe sedan. “Gewoon weer een saaie Lexus”, kreeg Toyoda direct van een journalist te horen. Hij was verbaasd. Maar nadat hij de reactie op zich had laten inwerken, moest hij de journalist gelijk geven. Het was de prikkel om de designstijl overhoop te gooien, met de huidige ontwerptaal als resultaat. “Lexus en saai mogen nooit meer in een zin worden gebruikt”, aldus Toyoda.
Merkbaas Yoshihiro Sawa bekent dat het management pas na de onthulling van de LC het gevoel heeft op de juiste designweg te zijn. “Het voedt ons om moediger en uitdagender dan anderen te zijn. We moeten anders dan anderen zijn.”