Duim omhoog of naar beneden: De tops en flops van Genève
De Autosalon van Genève duurt nog tot en met 13 maart, maar we kunnen nu al de balans opmaken. Wat zijn de hoogtepunten van de show? En welke modellen lieten ons koud? Dit is ons eigen lijstje met tops en flops. Laat ons vooral weten welke auto’s er wat jou betreft uitsprongen, zowel in positieve als in negatieve zin.
Top
Abarth 124 Spider
Met een relatief bescheiden vermogen van 170 pk laat de Abarth 124 Spider ruimte voor een snellere Esseesse-variant, maar het uiterlijk van de roadster doet ons in ieder geval al watertanden. De Abarth-designers hebben een fijne mix van retro en modern neergezet.
Alfa Romeo Giulia
De vraag was al een jaar lang: hoe zou de Alfa Romeo Guilia eruitzien zonder zijn Q-spierballen? Het antwoord verraste ons, want Alfa’s hoop in bange dagen is ook in zijn leasegedaante ontzettend goed te pruimen.
Morgan EV3
De ontwerper van de elektrische Morgan EV3 liet zich inspireren door sciencefictionrobots uit de jaren vijftig. Enough said! Maar dat betekent niet de Morgan alleen vorm en geen functie is. Zijn prachtige bronzen ‘tanden’ koelen zijn batterijen.
Renault Scénic
Een tien met een griffel voor Renault-designer Laurens van den Acker. Als je van een relatief suffe auto – want laten we eerlijk zijn, dat is de huidige Scénic – iets aantrekkelijks kan maken, heb je het goed gedaan.
Volvo V90
Prachtig gestrekte auto met nauwelijks een lijntje te veel, die nieuwe grote stationwagon van Volvo. De V90 oogt modern, maar grijpt overduidelijk terug op de hoekige Zweedse pakezels van weleer.
Flop
Audi Q2 De Engelse uitdrukking ‘meh’ duidt aan dat je je schouders ergens voor ophaalt. Dus die ontsnapte uit onze monden toen Audi het doek van de Q2 haalde. Zucht, hoeveel niches gaan de Duitse merken nog dichtplamuren? Oh, en de Q2 lijkt van achteren op een Polo.
Lamborghini Centenario Goed, laten we even oneerbiedig zijn. De tranentrekkend dure Centenario is weinig meer dan een opgedirkte Aventador. En dat trucje kennen we nu wel. De Veneno was dat ook en de Reventón probeerde zijn verwantschap met de Murciélago niet eens te verbergen.
Maserati Levante Wordt vast een verkoopsucces, deze Maserati Levante, maar wij worden er op de een of andere manier niet warm van. Het is best een aantrekkelijk ding geworden, maar de achterkant roept helaas wel érg duidelijk een Porsche Cayenne-déjà vu op.
Spyker C8 Preliator We moeten toegeven, de Spyker C8 Preliator is qua uiterlijk een aansprekende auto geworden, zeker als je hem in het echt ziet. Waarom we de Nederlandse sportwagen dan toch in ons floplijstje opnemen? We zijn er een beetje klaar mee. Kappen nou!
Toyota C-HR De Nissan Juke-achtige Toyota C-HR heeft een typisch Japans design. En dat betekent dat het plaatwerk van de nieuwe crossover te veel lijnen, hoeken, vouwen en andere ontwerpdetails heeft. Rommelig, is het goede woord.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace