Tweeduizend Nederlanders vinden het erg dat deze Volkswagen verdwijnt
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2Fvolkswagen_arteon_ehybrid_elegance_89.jpeg)
Het zijn er vast meer, maar niet heel veel meer, want sinds 2017 hebben slechts 2292 Nederlanders een Volkswagen Arteon gekocht / geleased. En het is dát model dat binnenkort het veld moet ruimen. Weg met de nichemodellen, vindt VW!
Waarom worden de Arteon en Arteon Shooting Brake gedwongen met pensioen gestuurd? Het antwoord is te voorspellen: Volkswagen wil in de komende jaren zijn winstmarge verhogen en stroomlijnt daarom zijn leveringsprogramma.
Volgende Volkswagen Passat alleen als Variant
Voor D-segmenters die geen SUV zijn, trekt het koperspubliek de portemonnee niet meer, daarom wordt de volgende generatie Passat alleen als Variant geleverd en zet VW de Arteon bij het grof vuil.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2Fvolkswagen_arteon_ehybrid_elegance_2_049c036910d30b51.jpg)
Die laatste is overigens niet het enige model waar Volkswagen afscheid van neemt. Er wordt in Wolfsburg meer gesnoeid de komende tijd, alleen wil topman Thomas Schäfer nog niet zeggen welke takjes blijven zitten en welke aan de heggenschaar worden geregen.
Waarom deze Volkswagen-topman een taart naar zijn hoofd kreeg
Minder opties, en kortere prijslijsten bij VW
Volkswagen gaat zich richten op zijn kernmodellen, legt hij uit, en het aantal beschikbare opties drastisch verminderen. Met andere woorden: de prijslijsten worden korter en overzichtelijker, met minder keuze voor de consument. Dat maakt de productie minder duur.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2Fvolkswagen_arteon_ehybrid_elegance_6_050d02ed11a50d2f.jpg)
Nóg meer gezamenlijke MQB- en MEB-producties
Ander nieuws is dat de auto’s van de Volkswagen Groep – waar onder meer Audi, Cupra, Seat en Skoda deel van uitmaken – nóg meer op elkaar gaan lijken, want het aantal gezamenlijke producties (uiteraard op MQB- en MEB-basis) gaat verder omhoog.
Hoop in bange SUV-dagen: de Volkswagen Arteon Shooting Brake – Video
Impact coronacrisis en overgang elektrische mobiliteit
Waarom VW deze en andere stappen neemt? Omdat de impact van de coronacrisis bij het concern nog steeds wordt gevoeld en de overgang van brandstofmotoren naar elektrische aandrijflijnen vele miljarden aan investeringen kost.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2Fvolkswagen_arteon_shooting_brake_elegance_ehybrid_40_024b02f10e2e0aca.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst