Ford komt caravantrekker iets tegemoet met update voor Mustang Mach E
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F2022_FORD_MACH-E_TOWING_02-scaled-1.jpg)
Goed nieuws voor eigenaren van een Ford Mustang Mach E. De fabrikant heeft het maximale trekgewicht voor het elektromodel verhoogd.
En die verhoging geldt niet alleen voor modellen die nu de productieband af rollen. Nee, het gaat om een over-the-air-update, waardoor dus alle Fords Mustang Mach E een hoger trekgewicht hebben.
Verhoogd naar 1000 kg
Het is overigens geen enorme verbetering. Voorheen mocht de elektrische crossover maximaal 750 kilogram aan geremd gewicht aan de haak slaan. Dat is nu verhoogd tot 1000 kg. Het geldt voor zowel de versie met achterwielaandrijving, als de variant met dubbele elektromotor en dus vierwielaandrijving.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FFORD_MUSTANG_MACH-E_05-scaled-1.jpg)
Dat alles is mogelijk omdat Ford de haalbaarheid van het hogere trekgewicht heeft gecheckt, en het daarna uitgevoerd. Het was een vraag van de klant, zo geeft het in een persbericht aan.
Kia en Hyundai de sterkste
Daarmee is de Ford Mustang Mach E overigens geen krachtpatser in het EV-veld. De elektrische Volvo XC40 mag bijvoorbeeld 1500 kg aan de haak slaan, de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 hebben een trekgewicht van 1600 kg. De ID.4 mag, net als de Mustang Mach E, 1000 kg trekken. De Tesla Model Y heeft een maximaal geremd aanhangergewicht van 1588 kg.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2FModel-Y-vs-Ioniq-5-7-van-96.jpg)
Dat is niet de enige update die Ford doorvoert op de Mustang Mach E. Het zegt dat ook de laadtijd tussen 80 en 90 procent is teruggebracht van 52 naar 15 minuten, dus is de accu iets sneller vol dan voorheen. Ook stelt de fabrikant dat het One Pedal Drive-systeem soepeler werkt bij lagere snelheden.
Volgend elektromodel van Ford
De Ford Mustang Mach E is momenteel het enige elektromodel van de fabrikant, maar daar komt dit jaar verandering in. Het merk maakt zich op voor de lancering van een tweede model, een SUV in het C-segment. Daarvoor gebruikt het de MEB-basis van Volkswagen, waar de Duitse autobouwer onder andere al de ID.3, ID.4 en ID.5 op bouwt. Later verschijnt er nog een elektrische crossover van Ford, te weten een elektrische Puma.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had