Vernieuwde Ford Ka+ krijgt nieuwe motoren
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FFord-Ka-2018-5-Autovisie.nl_.jpg)
Een subtiele facelift voor de Ford Ka+ brengt niet alleen een iets ander uiterlijk, maar ook nieuwe motoren en een sterk verbeterd infotainmentsysteem.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FFord-Ka-2018-1-Autovisie.nl_.jpg)
Kleine verschillen
Je moet goed zoeken naar de uiterlijke verschillen, want in hoofdlijnen kijk je naar dezelfde auto. Toch zijn de voor- en achterbumpers aangepast en gebruikt Ford ook een andere grille voor de auto. Het resultaat is een auto die iets meer een lijn is met de nieuwe Fiesta.
Infotainment
De verschillen worden groter als je het portier opent. Weg zijn de grote aantallen knoppen die op het dashboard zaten. In plaats daarvan is de auto nu leverbaar met een 6,5 inch groot touchscreen, dat ook over Fords Sync3-infotainmentsysteem beschikt. Er is nog meer luxe mogelijk, in de vorm van een verwarmbare voorruit en een regensensor.
Motoren
Ford levert de vernieuwde Ka+ met de nieuwe 1,2 liter driecilinder. Die motor is te krijgen met 70 of 85 pk. Nu had de vorige motor ook al dat vermogen, maar Ford geeft aan dat het nieuwe blok 10 procent meer koppel levert tussen 1.000 en 3.000 toeren, zodat je er soepeler mee kunt rijden. Naast de twee benzinemotoren kun je voor het eerst ook gaan dieselen in de Ford Ka+. De auto wordt geleverd met de 95 pk sterke 1,5 liter dieselmotor die we kennen uit de Fiesta. Alle motoren worden gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
Active
Dan ook nog even wat slecht nieuws… Ford lanceert in Europa ook de 2,3 centimeter hogere Ka+ Active. Die versie, die naast de verhoogde ophanging ook stoerdere bumpers en een ander interieur heeft, komt echter niet naar Nederland.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had