Volkswagen stopt met bestverkochte brandstofauto
Volkswagen trekt de stekker uit het bestverkochte model van het merk. Al kunnen we beter schrijven ‘stopt de stekker in het bestverkochte model’. De autofabrikant stopt namelijk met het leveren van de Golf met een brandstofmotor, dit vertelt CEO Thomas Schäfer aan Automobilwoche.
Volkswagen ziet in de toekomst een groot deel van hun klanten elektrisch rijden. Dit betekent echter niet dat het merk afscheid neemt van de Golf en bijvoorbeeld de ID.3 als opvolger ziet.
Volkswagen stopt met bestverkochte auto met verbrandingsmotor
De bestverkochte auto van Volkswagen blijft vooralsnog bestaan, al stopt de levering van benzine- diesel- of hybride-aandrijflijnen. Voor de nieuwe generatie Golf wordt in ieder geval geen nieuwe brandstofmotor meer ontwikkeld. Het huidige model is dus de laatste met brandstofmotor. Met de Golf 8 wil Schäfer het eind van het decennium halen, naar verluidt is er ook nog een facelift op komst.
Wellicht toch een brandstofmotor
Voorlopig is er dus gewoon nog een Volkswagen Golf met verbrandingsmotor leverbaar. Daarbij zegt Schäfer de ontwikkelingen in de wereld in de gaten te houden. “Als de wereld zich tegen 2026 of 2027 totaal anders ontwikkelt dan verwacht, zouden we een totaal nieuw voertuig kunnen ontwikkelen, maar ik denk niet dat dat zal gebeuren”, vertelt hij tegen het Duitse medium. Daarmee doelt de CEO op een niet-elektrische auto.
Hoogstwaarschijnlijk zal de opmars van de elektrische auto niet gestopt worden en zal de bestverkochte Volkswagen ooit niet meer met brandstofmotor geleverd worden na het einde van dit decennium.
Voor liefhebbers van de Volkswagen Golf is dit wellicht het moment om nog een R op de kop te tikken. Hoe leuk die hete hatchback rijdt, laat Autovisie-redacteur Dries van den Elzen zien in onderstaande video op de Nürburgring Nordschleife. Hier test hij natuurlijk ook de speciale circuitmodus van de supersnelle Golf.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief