Volkswagen stopt met bestverkochte brandstofauto
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fvolkswagen_golf_style_82.jpeg)
Volkswagen trekt de stekker uit het bestverkochte model van het merk. Al kunnen we beter schrijven ‘stopt de stekker in het bestverkochte model’. De autofabrikant stopt namelijk met het leveren van de Golf met een brandstofmotor, dit vertelt CEO Thomas Schäfer aan Automobilwoche.
Volkswagen ziet in de toekomst een groot deel van hun klanten elektrisch rijden. Dit betekent echter niet dat het merk afscheid neemt van de Golf en bijvoorbeeld de ID.3 als opvolger ziet.
Volkswagen stopt met bestverkochte auto met verbrandingsmotor
De bestverkochte auto van Volkswagen blijft vooralsnog bestaan, al stopt de levering van benzine- diesel- of hybride-aandrijflijnen. Voor de nieuwe generatie Golf wordt in ieder geval geen nieuwe brandstofmotor meer ontwikkeld. Het huidige model is dus de laatste met brandstofmotor. Met de Golf 8 wil Schäfer het eind van het decennium halen, naar verluidt is er ook nog een facelift op komst.
Wellicht toch een brandstofmotor
Voorlopig is er dus gewoon nog een Volkswagen Golf met verbrandingsmotor leverbaar. Daarbij zegt Schäfer de ontwikkelingen in de wereld in de gaten te houden. “Als de wereld zich tegen 2026 of 2027 totaal anders ontwikkelt dan verwacht, zouden we een totaal nieuw voertuig kunnen ontwikkelen, maar ik denk niet dat dat zal gebeuren”, vertelt hij tegen het Duitse medium. Daarmee doelt de CEO op een niet-elektrische auto.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2FVolkswagen-e-Golf-Autovisie.nl_.jpg)
Hoogstwaarschijnlijk zal de opmars van de elektrische auto niet gestopt worden en zal de bestverkochte Volkswagen ooit niet meer met brandstofmotor geleverd worden na het einde van dit decennium.
Voor liefhebbers van de Volkswagen Golf is dit wellicht het moment om nog een R op de kop te tikken. Hoe leuk die hete hatchback rijdt, laat Autovisie-redacteur Dries van den Elzen zien in onderstaande video op de Nürburgring Nordschleife. Hier test hij natuurlijk ook de speciale circuitmodus van de supersnelle Golf.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst