Volkswagen Up GTI vanaf net geen twintig mille
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fup-gti.jpg)
De guitige nieuwe Volkswagen Up GTI heeft een vanafprijs van 19.840 euro. Daarmee zit het warme hatchbackje tussen de Renault Twingo GT en Smart Brabus Forfour in.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fup-gti.jpg)
Die twee zitten in het compacte segment qua concept het dichtst tegen de Up GTI aan. De Volkswagen haalt 115 pk en 200 Nm uit een 1,0 liter driecilinder turbomotor en kan in 8,8 seconden van stilstand naar 100 km/h sprinten. Zijn top ligt op 196 km/h. De Renault en de Smart hebben beide een 0,9 liter driecilinder turbomotor met 110 pk en 170 Nm, maar zijn toch beduidend langzamer (9,6 seconden naar 100 km/h, top van 182 km/h).
Geruite stoelbekleding
Zoals gezegd begint de Up GTI bij 19.840 euro. Daarvoor levert Volkswagen de driedeursvariant van het kleinste GTI’tje. Wie twee deuren meer wenst, betaalt 20.215 euro. De Renault Twingo GT en Smart Brabus Forfour, allebei niet leverbaar als driedeurs, kosten respectievelijk minimaal 18.950 en 21.995 euro. De Up GTI is standaard uitgerust met een handgeschakelde zesbak en onder meer airconditioning, cruise control, verwarmbare voorstoelen, parkeersensoren achter en natuurlijk die kenmerkende geruite GTI-stoelbekleding.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst