Volkswagen I.D. Buzz Cargo is toekomstige elektro-Transporter
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbulli-cargo-01-e1537370163307.jpg)
We dagen Volkswagen uit om deze I.D. Buzz Cargo ongewijzigd in productie te nemen. Niks geen afgezwakt design straks! Niks geen afgeleukt uiterlijk! Gewoon zoals de elektrische bestelbus nu is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbulli-cargo-01-e1537370163307.jpg)
We hebben er enigszins een hard hoofd in, want kijk wat er gebeurde met de Mercedes-Benz EQC en Audi e-Tron! Spannende studiemodellen die uiteindelijk in een relatief saaie verpakking op de markt komen. Maar goed, misschien verrast Volkswagen ons…
Transporter T1
Zoals wel duidelijk wordt uit de foto’s is de I.D. Buzz Cargo gebaseerd op de I.D. Buzz Concept uit 2017, die weer geïnspireerd is op de Volkswagen Transporter T1. De I.D. Buzz – de personenuitvoering dus – gaat pas in 2022 in productie.
Zonnecellen
De I.D. Buzz Cargo heeft, volgens Volkswagen, een WLTP-actieradius van 330 tot 550 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering. Op het dak van de elektrische bestelbus bevinden zich zonnecellen, die de actieradius vergroten met zo’n 15 kilometer per dag.
Volledig autonoom
En natuurlijk beschikt de I.D. Buzz Cargo over een volledig zelfrijdende rijmodus (het is immers een studiemodel). Zijn I.D. Pilot-systeem zou Level 4-autonoom zijn. Als het wordt ingeschakeld, verdwijnt het stuurwiel in het dashboard en kan de bestuurder zijn stoel omdraaien.
Augmented reality
De I.D. Buzz Cargo heeft overigens geen traditioneel dashboard. Alle informatie die de persoon achter het stuur nodig heeft, wordt via augmented reality in zijn of haar blikveld geprojecteerd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Zeekr 7X in Nederland
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?