Volkswagen ID.3 is populair: Nederland heeft wachtlijst
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fid_3_weiss_seite_07.jpg)
Dit jaar staat voor Volkswagen in het teken van de introductie van de elektrische ID.3. In Nederland is de auto populair, waardoor er inmiddels een wachtlijst is opgebouwd.
Autovisie mocht in de zomer van 2019 voor het eerst kennismaken met de Volkswagen ID.3. Het model was toen uiteraard al wel aangekondigd en het model kon toen ook al gereserveerd worden. De Nederlandse importeur had op dat moment al extra auto’s voor ons land aangevraagd. Die aanvraag werd gehonoreerd en daardoor was er ook nog een redelijk aantal exemplaren beschikbaar.
Volkswagen ID.3 niet aan te slepen
Inmiddels zijn alle auto’s voor dit jaar in ons land vergeven, waardoor er een wachtlijst is opgebouwd. De Nederlandse importeur zegt op dit moment continu in gesprek te zijn met Volkswagen om extra auto’s naar ons land te krijgen. Een deel daarvan is inmiddels gehonoreerd. Geïnteresseerden in de ID.3 moeten zich echter aanmelden bij de dealer of de importeur om op de wachtlijst te belanden.
Naar verwachting worden de eerste ID.3’s in de zomer aan klanten uitgeleverd. Het betreft dan om de speciale 1st Edition, met een accu van 58 kWh en een bereik van zo’n 420 kilometer. Deze gelimiteerde editie heeft enkele 1st Edition-emblemen, zogenoemde Play and Pause-pedalen en een motief op de C-stijl. De vanafprijs van deze versie bedraagt €38.000.
Bereik en laadvermogen
De basisversie van de ID.3 heeft een kleinere accu (45 kWh) en brengt je zo’n 330 kilometer. Het laadvermogen van 50 kW is standaard, laden met 100 kW is optioneel (op de 1st Edition wel standaard). De duurste versie van de ID.3 heeft een accupakket met een grootte van 77 kWh, goed voor een bereik van 550 kilometer. Het laadvermogen van die versie bedraagt 125 kW. Wie met wisselstroom (AC) laadt, kan dat met maximaal 11 kW doen. De basisversie laat echter maar een vermogen van 7,2 kW toe.
De versie met kleiner accupakket is zo’n € 10.000 goedkoper dan de 1st Edition, de versie met grotere batterij is €7.500 duurder. Beide worden later in 2020 verwacht.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had