Volkswagen maakt een ID.7 voor jou en je labrador
De Volkswagen ID.7 ken je waarschijnlijk al wel. Zo niet? Klik dan even hier. We hebben al veel gezegd en geschreven over de grote sedan-achtige hatchback. Dat er een station op de planning stond, was al bekend. Nu kunnen we dan ook echt de ID.7 voor jou en je labrador laten zien.
De normale Volkswagen ID.7 is al geen kleine auto. Zo is de laadcapaciteit van de bagageruimte 521 liter. Met de tweede zitrij naar beneden kan je zo’n 1.600 liter kwijt. Een frunk is er niet.
De Volkswagen ID.7
De bagageruimte van de station-versie is nog groter. In de kofferbak kan je 545 liter aan spullen kwijt – of je labrador. Als de achterbank neergeklapt ontstaat er 1.714 liter aan ruimte.
Ter vergelijk: de Volkswagen Passat heeft 650 liter aan bagageruimte en 1.920 liter met neergeklapte bank.
De Volkswagen Passat station heet trouwens officieel Tourer. Opvallend keuze want het merk noemde de carrosserievorm altijd Variant.
Wat aandrijflijnen betreft, kan je hetzelfde als bij de andere Volkswagen ID.7 verwachten. Op dit moment is er slechts één beschikbare optie voor de aandrijving. Deze omvat een elektromotor met een vermogen van 210 kW (286 pk) en een koppel van 545 Nm. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 77 kWh (netto) waarmee je volgens de WLTP-meetmethode 599 kilometer ver komt.
Xpeng bedenkt eenvoudige maar geniale oplossing voor gevaar vliegende auto’s
Wat de Volkswagen ID.7 Tourer kost, is nog onduidelijk. Wil je op de hoogte blijven van al het autonieuws en dus ook de prijs van de station. Klik dan hier om gratis te abonneren op onze nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief
-
Te braaf? Het Volkswagen GTI Fanfest moet zijn draai nog vinden