Is dit de coolste Volkswagen ID. Buzz?
De Volkswagen ID. Buzz is inmiddels een paar weken in Nederland. Nu de VW daadwerkelijk rondrijdt, gaan tuners los op het design. Maar Delta4x4 houdt zich in met een stijlvolle offroadversie.
Delta4x4 maakt wel vaker opvallende versies van Volkswagens. Zo liet de tuner vorig jaar nog een avontuurlijke Transporter zien.
Offroad Volkswagen ID. Buzz
Ditmaal is dus de Volkswagen ID. Buzz aan de beurt, en wat ziet die er vet uit! Hoewel de Buzz met two-tone lak misschien een frivolere verschijning is, misstaat deze volledig zwarte lak de auto niet. De ID. Buzz is ook gewoon te bestellen met zwarte lak.
De Zwitserse tuner maakt niet alleen de Volkswagen ID. Buzz helemaal zwart, maar geeft een offroadtintje aan de bus. Het bedrijf doet dit door 18 inch velgen eronder te schroeven. Deze velgen zijn voorzien van offroadbanden van het merk Loder (255/55R18). Kopers kunnen ook kiezen voor banden van BF Goodrich, Cooper of General Grabber.
Geen echte offroader
Hoewel de Volkswagen ID. Buzz nu meer lijkt op een offroaden, heeft de auto deze rijeigenschappen nog niet echt. De offroadbanden geven ‘m ongetwijfeld meer grip, maar de VW is enkel met achterwielaandrijving leverbaar.
De elektromotor op de achteras levert 150 kW (204 pk) en 310 Nm aan koppel. De motor put zijn energie uit een 77 kWh accupakket waarmee je tussen de 400 en 480 kilometer ver kunt rijden. Met de offroadbanden zal de actieradius iets teruglopen. Deze rubbers zorgen immers voor meer rolweerstand.
Dit is waarom de APK in 2023 voor sommige auto’s lastiger wordt
De banden onder de Volkswagen ID. Buzz van Delta4x4 hebben naast de actieradius ook een flink nadelig effect op je bankrekening. Elke velg kost 665 Zwitserse frank (zo’n 672 euro). Dit betekent dat je voor een complete set velgen 2687 euro kwijt bent. Inclusief banden kost de set 3991 euro.
Volkswagen ID. Buzz
Wil je meer weten van de gewone Volkswagen ID. Buzz? In onderstaande video neemt Jaco Bijlsma je mee in de VW.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief