Volkswagen ID. Buzz omtoveren tot camper? Het kan al vanaf 3000 euro
Hier kon je op wachten, een simpele kit om de Volkswagen ID. Buzz om te toveren tot camper. Op termijn komen er vast kampeerwagens op basis van de elektrische Volkswagen-bus, maar voor de mensen die daar niet op willen wachten, is deze camperbox een mooie oplossing.
Het Duitse bedrijf Ququq maakt stevige kisten waarmee je busjes of SUV’s in een handomdraai kunt ombouwen tot een camper. Wat er in zo’n box zit? Een gasstel met twee pitten, een werkblad, twee jerrycans voor water (met kraantje en ‘wasbak’) en ruimte voor een coolbox. Bovenop de doos zit een opgevouwen matras voor twee personen, dat kan worden uitgeklapt de auto in en steunt op een paar stevige poten.
Net geen 3000 euro voor Volkswagen ID. Buzz-camperbox
De box is beschikbaar voor een grote verscheidenheid aan modellen, van een Volkswagen Transporter tot een Iveco Daily en van een Land Rover Discovery tot een Mercedes G-Klasse.
Nieuw is een kit voor de elektrische Volkswagen ID. Buzz. Voor 2990 euro heb je er een. De eerste units worden in november aan klanten geleverd.
Nieuwe Ququq BusBox weegt tussen de 50 en 70 kilogram
Het voordeel ervan is dat je hem gewoon uit de Volkswagen ID. Buzz kunt halen als je hem niet nodig hebt. De box weegt tussen de 50 en 70 kilo, dus dat is met z’n tweeën geen probleem.
En zonder camperkit heb je weer gewoon je Volkswagen-bus met vijf zitplaatsen terug. De BusBox, zoals Ququq zijn creatie noemt, sla je gewoon op in de schuur of op zolder.
Volkswagen ID. Buzz in detail: voldoet-ie aan de verwachtingen?
Volkswagen ID. Buzz haalt 420 kilometer op één acculading
Volkswagen levert de ID. Buzz in twee versies: een personenvariant en een bestelbus. De elektrische MPV heeft één elektromotor met 204 pk en 310 Nm. Het machientje krijgt stroom van een 77 kWh-batterij, die genoeg capaciteit heeft voor een actieradius van maximaal 420 kilometer. Dus als je hem ombouwt tot camper moet je wel vaak stoppen onderweg naar Zuid-Europa.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief