Volkswagen in de financiële problemen! “Het dak staat in brand”, aldus CEO
Volkswagen-baas Thomas Schäfer wond er geen doekjes om tijdens een toespraak voor zo’n tweeduizend managers. “We hebben de kosten op allerlei gebieden te hoog laten worden”, waarschuwde hij. Daarom moet er per direct een uitgavestop komen.
“Alles staat op het spel”, zei Schäfer, “het dak staat al in brand.” Volgen hem zullen de komende weken erg moeilijk worden voor Volkswagen en hij roept zijn managers op met “kleine overwinningen” te komen.
Volkswagen investeert miljarden in EV-techniek
Volkswagen wil de grootste leverancier van elektrische auto’s worden en dat vraagt om tientallen miljarden aan investeringen. Schäfer gaat proberen de kosten in de hand te houden met een bezuinigingsprogramma, dat de komende drie jaar 10 miljard euro moet besparen.
‘Aanraaktoetsen in het interieur zijn hartstikke stom!’, geeft Volkswagen toe
Financieel directeur: ‘Onze autotak is niet gezond’
“Onze processen en structuren zijn nog steeds te complex, langzaam en inflexibel”, hield Schäfer zijn publiek voor. Zijn financieel directeur, Patrik Andreas Mayer, zei zelfs: “Onze autotak is niet gezond. Dit is onze laatste waarschuwing.”
Investeren in brandstofmotoren blijft nodig
Een bijkomend probleem voor Volkswagen – en ook voor andere fabrikanten – is dat het flink moet blijven investeren in zijn verbrandingsmotoren. Dit omdat de uitstootregels daarvoor steeds strenger worden.
Zo prettig gestoord zijn deelnemers International Volkswagen Bus Day
VW-verkopen in China lopen heel sterk terug
Volkswagen heeft ook last van de situatie in China, de grootste markt voor het bedrijf, waar kopers Westerse merken steeds vaker links laten liggen en kiezen voor auto’s van eigen bodem. Om in het Aziatische land competitief te blijven, verkoopt de fabrikant steeds meer modellen met korting.
Lees ook:
Ook interessant
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief
-
Te braaf? Het Volkswagen GTI Fanfest moet zijn draai nog vinden