Volkswagen wil ‘kleurrijker’ zijn, past volgend jaar logo aan
Volkswagen gaat zijn logo veranderen, nu de fabrikant steeds meer in de richting van de elektromobiliteit gaat. Het nieuwe beeldmerk wordt volgend jaar onthuld en moet zowel op de neus van een auto als op het scherm van een smartphone goed werken.
“In vergelijking met voorgaande jaren gaat het niet goed met het merk”, aldus Volkswagen-marketingdirecteur Jochen Sengpiehl. Volgens hem komt dat niet alleen door het dieselgateschandaal, maar ook doordat Volkswagen “te Duits” probeerde te zijn.
Minder stijf
“De grote uitdaging is hoe we mensen de elektrische wereld in gaan trekken”, aldus Sengpiehl. Volkswagen moet minder stijf worden, denkt hij, meer benaderbaar. “We moeten kleurrijker worden.”
Driedimensionaler
De laatste keer dat het VW-logo een update kreeg, was in 2012, toen het iets ‘driedimensionaler’ werd gemaakt. Verder zijn de gestileerde V en W sinds de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet veranderd.
Modellenoffensief
Volkswagen heeft diverse reclamebureaus gevraagd om met voorstellen te komen. Het nieuwe beeldmerk wordt in 2019 gepresenteerd, een jaar voordat het grote elektrische modellenoffensief van de fabrikant begint met de introductie van de Volkswagen I.D..
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?