Volkswagen maakt van elektrische ID.4 GTX extreme offroader
Het designteam van Volkswagen kreeg het idee om een bijzonder ID te ontwikkelen. Dit is de ID. Xtreme, een elektrische offroader gebaseerd op de ID.4 GTX.
De letters GTX plakt Volkswagen op zijn sportiefste elektrische auto’s. In de prijslijst staan nu de ID.4 en ID.5 GTX, die beide 300 pk, vierwielaandrijving en een stoerder uiterlijk hebben. Lees hier hoeveel spanning die ID.4 GTX écht brengt.
Volkswagen maakt elektrische offroader van ID.4 GTX
Leuk zo’n ID.4 GTX, maar voor Volkswagen was het niet extreem genoeg. Daarom laat het merk een nieuwe concept car zien, die bedoeld is om op plekken te komen waar je geen laadpalen vindt.
In de basis is het studiemodel gewoon de SUV zoals je ‘m kent, maar dan met 88 pk meer. Daarbij is de EV voorzien van dikke 18-inch offroadwielen, zijn de wielkasten verbreed, schroeft VW een bullbar op de neus en kan je met behulp van de LED-bar op het dak ook ‘s nachts door je lokale bos razen.
Om ervoor te zorgen dat de accu in het terrein niet wordt doorboord door een steen, is de bodemplaat volledig beschermd met een aluminium plaat.
Softwarematig meer vermogen
De batterij in de ID.4 GTX is hetzelfde 82-kWh pakket dat je vindt in het ‘normale’ topmodel. Volkswagen laat met deze concept car zien wat er mogelijk is op basis van de ID.4, maar ook dat je met software-aanpassingen nóg meer vermogen uit de elektrische aandrijflijn kunt halen dan standaard. Zo’n 30 procent meer zelfs. Wat de actieradius met de dikke banden en offroad-opsmuk is, laat VW niet weten.
De Volkswagen ID. Xtreme hoef je niet op de prijslijst te verwachten, vooralsnog blijft het enkel bij een conceptcar.
Vijf redenen waarom je (niet) een Volkswagen ID.4 moet kopen
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief