Volkswagen Touareg ‘betaalbaar’ terug in Nederland
De duurste personenauto van Volkswagen is terug: de Touareg. Het model werd sinds 2020 niet meer in Nederland geleverd, maar is nu met andere aandrijflijnen toch aantrekkelijk voor ons land. De gigant is ook direct een stuk goedkoper.
December 2019 lieten we nog de Touareg V8 TDI zien, destijds de krachtigste versie van het model. Voor de versie met 421 pk en 900 Nm sterke dieselmotor betaalde je meer dan 124 mille. De 3.0 V6 TDI 4Motion met 231 pk had een prijskaartje van 81.125 euro. De versie met 286 pk kostte meer dan 91 mille.
De Volkswagen Touareg is terug in Nederland
De vernieuwde Volkswagen Touareg is in Nederland betaalbaarder dan die oudere modellen. Dit is te danken aan de elektrificatie – of aan de BPM (het is maar hoe je het bekijkt).
De vernieuwde Volkswagen Touareg is altijd een plug-in hybride, diesels of enkel benzinemotoren zijn niet leverbaar. Er zijn twee smaken: Luxe Elegance eHybrid en R eHybrid. Die eerste heeft een prijskaartje van net geen 90 mille en beschikt over een 381 pk sterke aandrijflijn bestaande uit een 3,0-liter V6 en een elektromotor. De R heeft dezelfde opzet maar biedt 462 pk aan systeemvermogen. Beide versies mogen 3.500 kilogram trekken, hebben vierwielaandrijving en zijn voorzien van een automaat met acht verzetten.
Het uiterlijk van de R onderscheidt zich door 20 inch wielen, blauwe remklauwen en blauwe stiksels in het interieur. Wil je opvallen met je R? Dan kan je kiezen voor de kleur Silicium Grey. Deze matgrijze kleur is enkel te bestellen voor de duurste Touareg.
Duurste VW dit jaar nog op de markt
Volkswagen verwacht de eerste nieuwe Touareg in december van dit jaar te leveren.
Volkswagen Touareg V10 TDI
De Volkswagen Touareg werd ooit geleverd met een dikke V10. In onderstaande video neemt Peter Hilhorst je mee in de destijds krachtigste personenautodiesel ter wereld.
Ode aan de diesel: Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI en BMW X5 M50d
Lees ook:
Ook interessant
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief
-
Te braaf? Het Volkswagen GTI Fanfest moet zijn draai nog vinden