Volkswagen vernieuwt het belangrijkste model: de Tiguan
Als je Autovisie.nl volgt, had je deze auto al eerder kunnen zien. Midden augustus lekte er namelijk al beelden van de nieuwe Volkswagen Tiguan. Nu kunnen we het model dan ook echt aan je voorstellen.
De Tiguan is de belangrijkste auto van Volkswagen. Wereldwijd verkocht het merk 1,2 miljoen exemplaren in de afgelopen twee jaar. Meer dan welk ander Volkswagen-model dan ook. Sinds 2007 zijn er wereldwijd 7,5 miljoen Tiguans verkocht.
De nieuwe Volkswagen Tiguan
Dit is alweer de derde generatie van de SUV. Het model is wat buitenmaten betreft iets gegroeid. Daarbij is het design flink veranderd.
Motoriseringen
Ook is het motorenaanbod gewijzigd. Er is keuze uit twee uitvoeringen van de Volkswagen Tiguan met stekker, een met 204 en een met 272 pk. Beide hebben ze een 1,5-liter viercilinder en een elektromotor. De elektromotor put altijd zijn energie uit een 25,7 kWh accupakket (bruto) waarmee je meer dan 100 kilometer ver kan komen. Opladen kan aan de thuislader met 11 kW maar ook aan de snellader met 50 kW. Standaard is een automaat met zes versnellingen, natuurlijk een DSG.
De DSG kan ook gekoppeld zijn aan een mild-hybride aandrijflijn. Deze heeft ook een 1.5 TSI als basis en levert 130 of 150 pk. Dieselen of op benzine rijden zonder elektrohulp is in Nederland niet mogelijk met de nieuwe Volkswagen Tiguan.
De blikvanger in het interieur is een 12,9 inch scherm dat optioneel 15 inch is. Dit scherm kan je kennen van de Volkswagen ID.7. Opvallend is nog de ledverlichting, dit kan je ook kennen van de ID.7. Op het stuur vinden we weer gewone fysieke knoppen. Dat is erg fijn!
De Volkswagen Tiguan wordt gelijktijdig met de nieuwe Passat op de markt gebracht. Begin 2024 kan je de SUV dus verwachten in Nederland.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst