Volvo geeft S90 en V90 een facelift: mild-hybrid nu voor alle versies
Volvo besluit na 4 jaar de S90 en V90 een facelift te geven. De cosmetische ingrepen zijn echter minimaal, op technisch gebied is er meer verandering.
De mistlampen op het front van de Volvo zijn verkleind en nu rond van vorm. Daarnaast is het chroom weggehaald rond de mistlampen en er loopt nu een chromen strip langs de hele onderkant van de voorbumper. In de hoeken van de bumper zijn de luchtgaten open gemaakt en voorzien van horizontale lamellen. Aan de achterkant is het design van de verlichting aangepast, de verlichting wordt nu halverwege onderbroken. Ook krijgen de V90-modellen voortaan dynamische richtingaanwijzers mee.
Interieur
Ook in het interieur van de Volvo V90 en S90 is er niet veel veranderd. De versterkers van het Bowers & Wilkins systeem zijn verbeterd, en maken voortaan gebruik van noise cancellation techniek. Er is daarnaast een nieuwe fijnstofsensor in het interieur geïnstalleerd om in combinatie met de Advanced Air Cleaner betere luchtkwaliteit te garanderen. Als laatste toevoeging zijn alle 12-volt aansluitingen vervangen voor USB-C-aansluitingen, en kun je in de meeste versies draadloos je telefoon opladen.
Motorisatie
De grootste wijzigingen bij de vernieuwde Volvo S90 en V90-serie vinden onderhuids plaats. Zo is bij de V90 een volledig nieuwe plug-in hybride toegevoegd, die luistert naar de naam Volvo V90 Recharge. Natuurlijk was de T8 plug-in hybride al bekend in de V90, maar nu komt daar een T6 plug-in hybride bij. Waar de T8 Recharge 390 pk naar alle vier de wielen stuurt, moet de T6 het doen met ‘slechts’ 340 pk.
Deze Mild-hybrid aandrijflijn werd geïntroduceerd bij de XC90 en XC60, maar heeft inmiddels zijn weg gevonden naar meerdere modellen die Volvo aanbiedt, zoals ook de S60. Volgens Volvo zijn de Mild-hybrid modellen tot 15% zuiniger dan niet-geëlektrificeerde versies.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce