Volvo geeft S90 en V90 een facelift: mild-hybrid nu voor alle versies
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2F262876_The_refreshed_Volvo_V90_S90_Interior_Detail_-_Bowers_Wilkins_Premium_Sound.jpg)
Volvo besluit na 4 jaar de S90 en V90 een facelift te geven. De cosmetische ingrepen zijn echter minimaal, op technisch gebied is er meer verandering.
De mistlampen op het front van de Volvo zijn verkleind en nu rond van vorm. Daarnaast is het chroom weggehaald rond de mistlampen en er loopt nu een chromen strip langs de hele onderkant van de voorbumper. In de hoeken van de bumper zijn de luchtgaten open gemaakt en voorzien van horizontale lamellen. Aan de achterkant is het design van de verlichting aangepast, de verlichting wordt nu halverwege onderbroken. Ook krijgen de V90-modellen voortaan dynamische richtingaanwijzers mee.
Interieur
Ook in het interieur van de Volvo V90 en S90 is er niet veel veranderd. De versterkers van het Bowers & Wilkins systeem zijn verbeterd, en maken voortaan gebruik van noise cancellation techniek. Er is daarnaast een nieuwe fijnstofsensor in het interieur geïnstalleerd om in combinatie met de Advanced Air Cleaner betere luchtkwaliteit te garanderen. Als laatste toevoeging zijn alle 12-volt aansluitingen vervangen voor USB-C-aansluitingen, en kun je in de meeste versies draadloos je telefoon opladen.
Motorisatie
De grootste wijzigingen bij de vernieuwde Volvo S90 en V90-serie vinden onderhuids plaats. Zo is bij de V90 een volledig nieuwe plug-in hybride toegevoegd, die luistert naar de naam Volvo V90 Recharge. Natuurlijk was de T8 plug-in hybride al bekend in de V90, maar nu komt daar een T6 plug-in hybride bij. Waar de T8 Recharge 390 pk naar alle vier de wielen stuurt, moet de T6 het doen met ‘slechts’ 340 pk.
Deze Mild-hybrid aandrijflijn werd geïntroduceerd bij de XC90 en XC60, maar heeft inmiddels zijn weg gevonden naar meerdere modellen die Volvo aanbiedt, zoals ook de S60. Volgens Volvo zijn de Mild-hybrid modellen tot 15% zuiniger dan niet-geëlektrificeerde versies.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had