Volvo S90 Excellence deze zomer in Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F199963_Volvo-S90-Excellence-interior-rear.jpg)
Volvo verrijkt deze zomer het Europese leveringsprogramma van de S90 met de langere Excellence-uitvoering. De langere limousine wordt reeds in China aangeboden, maar het is niet duidelijk of ook de luxe driezitsuitvoering de oversteek naar Nederland maakt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F199963_Volvo-S90-Excellence-interior-rear.jpg)
Limousine
De tweede variant van de S90 heet Excellence, waarbij de toevoeging Excellence staat voor een toegenomen lengte en wielbasis. Het verschil met de standaard-S90 bedraagt twaalf hele centimeters. De extra afstand komt ten goede aan de achterpassagiers, die over meer bewegingsvrijheid beschikken dankzij de fors toegenomen beenruimte.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F4.jpg)
Driezitter
Hoe het leveringsprogramma voor Nederland er uit komt te zien, kan de importeur nog niet aangeven. In China bestaat een versie met één voorstoel en twee achterstoelen. Op de plek waar normaliter een passagiersstoel staat heeft Volvo een frame met beeldscherm en bergvakken neergezet. De twee achterstoelen worden gescheiden door een hoge middenconsole, waarin bijvoorbeeld bekerhouders en opbergmogelijkheden zijn ondergebracht.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F199952_Volvo-S90-China-version-interior.jpg)
Viercilinders
Voor de Chinese markt, waar de limousine al leverbaar is, is de Volvo S90 Excellence leverbaar met verschillende viercilinder turbomotoren, inclusief een plug-in hybridversie. Hoe het gamma er hier uit komt te zien, is nog niet bepaald.
Chinese productie
De productie van de verlengde sedan heeft in China plaats, waar ook de reguliere S90 voor de Europese markt het levenslicht ziet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had