Occasion voor de échte VW-liefhebber: de Volkswagen New Beetle RSI
In 2000 werd er door Volkswagen een wel heel opvallende versie van de Beetle op de markt gebracht. De toch ietwat poppige Volkswagen New Beetle onderging een metamorfose want er kwam een RSI-variant met een VR6-motor.
Voor 107.000 euro had je twintig jaar geleden zo’n bijzondere New Beetle op je oprit staan. Voor ditzelfde geld kocht je toen een Porsche 911. Toch waren er 250 VW-freaks die liever de extreme Kever kochten. Een van deze wordt nu aangeboden op internationale marktplaats Ebay.
Een Volkswagen New Beetle RSI in nieuwstaat
Volgens de verkoper is de auto als nieuw en is hij de tweede eigenaar van de New Beetle. Er staat iets meer dan 28.000 kilometer op de teller en de auto is volledig origineel. De bolide beschikt over alle boekjes en onderhoudsgeschiedenis.
Goedkoop is de Volkswagen New Beetle RSI dan ook niet. De eigenaar vraagt 60.000 pond (meer dan 70 mille) voor de auto. Maar waarom zou je zoveel geld betalen voor deze auto?
De beste Volkswagen ooit
Autovisie-testredacteur Peter Hilhorst reed in 2018 met de Volkswagen New Beetle RSI en noemde het “de best rijdende Volkswagen waarin ik ooit heb gereden.” Naast het motorblok met 224 pk en 320 Nm koppel zorgt het communicatieve onderstel in combinatie met de vierwielaandrijving ervoor dat je ontzettend veel plezier kan beleven in de scherpe bochten van de Nederlandse polderwegen.
Peter nam een Volkswagen New Beetle RSI mee over zo’n polderweg en legt uit dat dit model meer is dan een gepimpte Kever met gigantische achterspoiler, brede OZ racing wielen, Recaro kuipstoelen en een brede bodykit.
De eigenaar van de Volkswagen Beetle in Engeland benadrukt in zijn advertentie dat dit model alleen maar in waarde zal stijgen en dat is inderdaad zo en geen verkooppraatje. Of het daadwerkelijk een goede investering zal moeten blijken en is afhankelijk van de staat van de auto. Hoe dan ook, dit een zeer zeldzame auto waarmee je veel plezier kunt beleven.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief