Waarom Volkswagen niet wil dat je de ID. Buzz in twee kleuren bestelt
Hartstikke leuk ding, zo’n Volkswagen ID. Buzz, vooral in een two-tone-kleurstelling. Maar Volkswagen heeft eigenlijk liever niet dat je het elektrische busje in zo’n uitvoering bestelt. Door problemen met de toelevering kunnen ze er niet genoeg bouwen.
De wachttijd voor een dik in de opties zittende Volkswagen ID. Buzz is krankzinnig. Als je er nu eentje reserveert, ben je pas over anderhalf jaar aan de beurt, zo meldt het Britse Autocar.
Zo krijg je je Volkswagen ID. Buzz eerder
Achttien maanden levertijd dus! Je moet er maar op willen wachten. En dat willen sommige kopers dan ook niet. VW geeft ze daarom de mogelijkheid om hun auto sneller te krijgen, maar dan moeten ze wel compromissen sluiten.
Volkswagen ID. Buzz omtoveren tot camper? Het kan al vanaf 3000 euro
Die mooie tweekleurige carrosserie? Weg ermee! Want als je kiest voor gewoon ‘saai’ één enkele carrosseriekleur, dan heb je je ID. Buzz al na zeven maanden op de stoep staan.
Het lijkt er bovendien op dat VW mensen probeert te ontmoedigen om de two-tone-lak te bestellen. Vorig jaar kostte de optie nog 1800 euro. Inmiddels betaal je er maar liefst 2830 euro voor. Oef!
Kies niet het Multimedia Pakket Plus
Maar goed, er is nog een mogelijkheid om de ID. Buzz eerder in je grijpgrage handen te krijgen. Kies niet het 1630 euro kostende Multimedia Pakket Plus. Want daarvoor zijn niet genoeg chips, zo meldt VW.
De fabrikant zegt hard te werken om de productieachterstand in te halen. “We hopen dat we dit jaar verbeteringen gaan zien in de aanlevering van onderdelen.”
Volkswagen ID. Buzz vanaf 71.490 euro
In Nederland is de Volkswagen ID. Buzz allerminst goedkoop. Hij is er momenteel vanaf 71.490 euro. De ID. Buzz heeft een 77 kWh-batterij, een 204 pk sterke elektromotor en een actieradius van maximaal 410 kilometer.
Geen Audi RS3 of RS6, ABT maakt eerste brute Volkswagen camper
Op termijn komt er ook nog een ‘sportievere’ GTX-variant, een versie met langere wielbasis en waarschijnlijk ook nog een iets betaalbaarder instapmodel. De ID. Buzz is er ook als bedrijfswagen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
-
Rijtest Volkswagen Golf: opnieuw bijzonder goed
-
Elektrische stationwagon van Volkswagen is het Passat-alternatief