Wat je (niet) moet weten over de Polestar Precept – Sjoerds Weetjes 262
Met de marktintroductie van de Polestar 1 en 2 achter de rug maakt Polestar zich op voor de lancering van het derde model, de Polestar 3. Maar omdat de marktintroductie van de 2 nog zo vers was, koos het merk ervoor om eerst een studiemodel te presenteren in plaats van het volgende productiemodel. Op de Autosalon van Genève 2020 had de Precept gedoopte concept car moeten debuteren.
Alle afleveringen van Sjoerds Weetjes
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2FNVB1556-Polestar-Amsterdam.jpg)
Had, want de Geneefse autotentoonstelling ging uiteindelijk niet door. Enkele dagen voordat de Polestar Precept zijn werelddebuut had moeten maken, annuleerde de organisatie van de Geneva International Motor Show op last van de overheid de tentoonstelling. En zo werd de Precept alleen digitaal voorgesteld.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2FNVB1582-Polestar-Amsterdam.jpg)
Polestar 1
Onlangs was de Polestar Precect kortstondig in Nederland, waar hij in verschillende Polestar Spaces werd getoond. Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen bezocht de Space in Amsterdam en praat je bij over het conceptmodel. Voor de liefhebbers, de auto naast de Polestar Precept is de P1, een tot 1500 stuks gelimiteerde vierpersoons coupé. De productie van de auto is verdeeld over exact drie jaar, waarin het merk 1500 stuks vervaardigt. De laatste exemplaren zijn nu te bestellen, al wil Polestar zelf niet aangegeven hoeveel auto’s nog beschikbaar zijn. Zodra de P1 uit het programma is, mag het merk zich fabrikant van alleen elektro-auto’s noemen. De Polestar 1 is anders dan de 2 en Precept een elektromodel. Hoe de Polestar 2 ontstond, hoor je overigens in deze aflevering van Sjoerds Weetjes.