Zeg Opel, ga deze Rocks-E eens héél snel bouwen!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F02_opel_520829-638865198d609_638868bdb47c5.jpeg)
Zijn wij fan van de Opel Rocks-E? Ja, wij zijn fan van de Opel Rocks-E! In de stad heb je minder aan het microkarretje dan je denkt, maar dat maakt hem niet minder charmant. Dus maakte ons hart een sprongetje bij het zien van deze Rocks E-Extreme. Want hij is gaaf.
Gaat Opel hem in productie nemen? Nee, natuurlijk niet, ook niet als extreem gelimiteerde imagomaker. Daarvoor is het wagentje te illegaal, met zijn buiten de wielkasten stekende banden en vlijmscherpe achterspoiler. De Rocks E-Extreme is het resultaat van een ontwerpwedstrijd voor jonge talenten en designstudenten.
Veel reacties op de Rocks-E Design Hack
Er kwamen uitzonderlijk veel reacties op de Rocks-E Design Hack, aldus Opel. De jury, bestaande uit Opel-topman Florian Huettl, designdirecteur Mark Adams en influencer Jessic Thön, zegt onder indruk te zijn van de ingezonden ideeën en ontwerpen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F04_opel_520831-6388650ad439a_638868bdc8303.jpeg)
Lukas Wenzhöfer, student aan de University of Design in Pforzheim, werd tot winnaar uitgeroepen.
Opel gaat één Rocks E-Xtreme bouwen
Hij toverde de Opel Rocks-E om tot een elektrische funmobiel, de Rocks E-Xtreme. En we moeten een beetje terugkomen op ons statement dat Opel de extreme brommobiel niet in productie neemt, want er zal wel degelijk een exemplaar gebouwd gaan worden (het proces is via sociale media te volgen). Opel noemt het autootje een “unieke one-off”, maar dat lijkt ons een tautologie.
Brommobiel afgeleid van de Citroën Ami
De Opel Rocks-E is een afgeleide van de Citroën Ami, die officieel niet in Nederland wordt geleverd. Beide hebben een 5,5 kWh-accu, een actieradius van maximaal 75 kilometer en een 12 pk sterk elektromotortje.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F03_opel_520830-638865121e807_638868bdbe446.jpeg)
Officieel geldt de Rocks-E (en dus ook de Ami) als brommer. Dat betekent dat je er met een brommerrijbewijs (of autorijbewijs) in mag rijden vanaf 16 jaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F01_opel_520833-638865201eb72_638868bdab330.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F05_opel_520832-63886503940e2_638868bdd17a1.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Elektrische Citroën-, Opel- en Peugeot-rijders hebben massaal laadproblemen
-
Waarom de Opel Calibra geen klapkoplampen nodig had | Sjoerds Weetjes 437
-
Dit ‘kleine’ Stellantis-merk verkoopt meer auto’s dan Opel en Peugeot
-
Voor 10.000 euro heb je in deze occasion een zee van ruimte
-
Deze betaalbare Opel Frontera is niet wat de naam doet vermoeden
-
Van deze betaalbare, betrouwbare occasion gaan er dertien in een dozijn
-
Deze Opel heeft een typische Nederlandse functie | Sjoerds Weetjes 423
-
De nieuwe Opel Grandland is het vlaggenschip van de Opel-vloot
-
Deze ruime, compacte occasion is net een Rolls-Royce
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden