Zoek de verschillen. De BMW Z4 heeft een heel klein faceliftje gehad
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2FP90479444_highRes_bmw-z4-m40i-09-2022.jpg)
Een facelift kunnen we het eigenlijk niet eens noemen. BMW heeft de Z4 simpelweg een tussentijdse update gegeven, met een paar kleine uiterlijke tweaks en een paar wijzigingen in de uitrusting. Kan de BMW Z4 weer een paar jaar mee.
Wat het effect van de aanpassingen is, daar is het persbericht van BMW natuurlijk duidelijk in. Ze ‘onderstrepen meer dan ooit het sportieve karakter van de BMW Z4’, ‘verleggen opnieuw de grenzen’ en maken de auto ‘dynamischer dan ooit’. Damn! Wat moeten er inmiddels veel strepen onder dat sportieve karakter en die dynamische grenzen staan. Grenzen die inmiddels zo ver weg zijn opgeschoven, dat het maar goed is dat de Z4 een top van 250 km/h heeft, anders kom je er nooit.
BMW Z4 M40i in 4,5 seconden naar 100 km/h
Want ja, op motorgebied verandert er niets. Bovenaan het leveringsprogramma staat nog steeds de Z4 M40i, met een 3,0-liter zes-in-lijn met turbo, 340 pk en 500 Nm koppel. Hij accelereert in 4,5 seconden naar 100 km/h en wordt bij 250 km/h door de begrenzer teruggefloten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2FP90479489_highRes_bmw-z4-m40i-09-2022.jpg)
De twee modellen eronder maken gebruik van een viercilinder turbomotor. De Z4 sDrive20i komt tot 197 pk en 6,6 tellen naar 100 km/h. De 258 pk sterke sDrive30i is de sweet spot van de Z4-reeks. Waarom? Omdat hij weinig onderdoet voor de M40i, maar wel 24.000 euro minder duur is.
Alle Z4’s nu standaard met M Sport-pakket
Maar genoeg over wat er hetzelfde is gebleven, op naar de wijzigingen. Alle Z4’s krijgen nu standaard het M Sport-pakket mee; voorheen werd alleen de M40i daar ‘kostenloos’ mee uitgerust. Het M Sport-pakket bevat sportiever ogende bumpers en wat meer geprononceerde dorpels.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2FP90479479_highRes_bmw-z4-m40i-09-2022.jpg)
Verder hebben de ontwerpers het grillepatroon in de ‘nieren’ aangepast. Optioneel zijn nieuwe 19-inch lichtmetalen M-wielen. Ook is het kleurenpalet verder uitgebreid, met drie metalliclakken: Thundernight (paars), Portimau Blau en Skyscraper Grau.
Handbak niet leverbaar, altijd achttraps automaat
Shadow Line-koplampen – lichtunits met een donkere achtergrond – zijn een andere nieuwe optie, die je ook in combinatie met adaptieve LED-verlichting kunt bestellen. Ga je op de BMW-website naar de configurator, dan zie je dat iedere Z4 standaard is voorzien van een windscherm, automatische airco met twee zones, Park Distance Control met sensoren vóór en achter, en een automatisch dimmende binnenspiegel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2FP90479470_highRes_bmw-z4-m40i-09-2022.jpg)
Een handgeschakelde versnellingsbak kom je in Nederland niet tegen (in het buitenland weg). Hier is een achttraps automaat standaard.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2FP90479453_highRes_bmw-z4-m40i-09-2022.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Met deze open occasion voel je je net Pierce Brosnan
-
Conclusie na 16.500 km: de BMW i5 is een goede EV én 5-serie
-
BMW M5-kopers zijn stiekem allemaal brave huisvaders (of moeders)
-
Elektrische auto stil? Deze nieuwe BMW maakt superveel herrie
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
BMW zet archief online! Nu komen we helemaal niet meer aan werken toe
-
Al voor 9.000 euro rijd je deze echt sportieve BMW als occasion
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
50.000 euro voor twee letters: dit is de BMW M3 CS Touring
-
Deze grote premium-SUV’s met V8 zijn als occasion best betaalbaar
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Deze vijf klassiekers worden wegenbelastingvrij in 2025